Etkili Linkedin Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Etkili Linkedin Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Etkili Linkedin Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Linkedln her geçen gün artan kullanıcı sayısı ile popüler bir iş dünyası sosyal medyası olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle iş aranıldığında, kariyer fırsatları bizi bulsun istediğinde, iş anlamında sosyalleşmek istendiğinde ve kendi markanızı yaratmak istediğinizde sıklıkla kullanılan bir platform olmaktadır.

Bu nedenle de LinkedIn’ın etkili kullanılması için neler yapılması gerektiği birer soru işareti olmaktadır. Bu yüzden de sizler için LinkedIn’ın etkili kullanılması için birkaç adım derledik.

Etkili LinkedIn Kullanımı Tüyoları 

LinkedIn da etkili olmak için ilk dikkat edilmesi gereken şey profilinizin eksiksiz bir profil olmasıdır. Fotoğrafınızdan çalıştığınız kuruma, unvanınızdan eğitiminize kadar tüm bilgilerin eksiksiz girilmiş olması gerekmektedir. Çünkü, eksiksiz bir profil algoritma tarafından daha çok fark edilecektir ve size ulaşması gereken kişilere sizi daha görünür kılacaktır.

LinkedIn da etkili olmak için yapmanız gereken ikinci adım ise içeriklerinizi algoritma uyumlu hale getirmek olacaktır. İlk başta çok karmaşık gibi gözükse de aslında oldukça basit olan bu adımla her şey daha güzel bir hal alacaktır ve görünürlüğünüz yükselecektir. Algoritma dostu içerik derken ne kast edildiğine gelinirse de kısaca içerik oluştururken kendinize soru sormanız, etiket kullanmanız, görsel ya da video tercih etmeniz gibi birçok etken vardır. Bu etkenlere kısaca bakalım.


  • LinkedIn’da içerik üretirken ilk olarak kendinize soru sormanız gerekmektedir. Bu sorular paylaşımınızın çekicilik oranını belirleyici sorular olmalıdır. Çünkü, unutmamak gerekli ki size sıkıcı gelen bir içerik büyük ihtimalle diğer kullanıcılar için de sıkıcı olacaktır. Bu nedenle içeriğinizin sıkıcı olup olmadığını kendinize soru sorarak belirlemeniz gerekmektedir.

  • LinkedIn içeriklerinin daha fazla kişiye ulaştırılması isteniyorsa etiket kullanımına dikkat edilmesi gerekmektedir. Çünkü, bir gönderinin ya da paylaşımın daha çok kişiye ulaşması demek ortak etiketlerle çok daha mümkün olmaktadır. Bunun temel sebebi diğer insanların takip ettiği etiketle görünürlüğü arttırmaktır. Ancak, etiket kullanayım derken çok aşırıya kaçmamakta gerekmektedir. Etiketleri anahtar kelimeler gibi düşünebilirsiniz. Yani bir gönderiye 3 ila 5 etiket koymak aslında ideal olandır.

  • Bir diğer önemli nokta ise direkt linke yönlendirmemektedir. Çünkü, birçok site gibi LinkedIn’da trafiği kendinde biriktirmek istemektedir. Bu yüzden direkt olarak link koymak yerine bir yazı, görsel, video ile beraber link koymak çok daha mantıklı bir hareket olacaktır.


Son olarak ise insanlar ile etkileşime geçmek çok önemli olmaktadır. Bu nedenle bağlantılarınızı güçlendirin, içeriklere yorum yapın, gönderileri beğenin ve alanınızda ki önemli isimlerle ve onların bağlantılarıyla etkileşime geçerek kendi görünürlüğünüzü yükseltin. Böylelikle LinkedIn sizi daha görünür hale getirecek ve belki de bağlantı kurduğunuz kişiler size yeni bir iş kapısı açacak ya da bir ortaklık getirecektir. Bu nedenle yılmayın ve tüm bu adımları uygulayın farkını göreceksiniz.

https://www.timsahajans.com.tr/

 

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans