E-Ticarette Kitle Psikolojisi Nasıl Kullanılır?

E-Ticarette Kitle Psikolojisi Nasıl Kullanılır?

Kitle psikolojisini anlamak tüketicilerin satın alma kararlarını anlayabilmek için çok önemlidir. Eğer bunu kavrayan bir e-ticaret sitesiyseniz o zaman reklam ve pazarlama gibi stratejilerinizi çok iyi kurabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

Tüketicilerin Satın Alma Döngüleri

Tüketiciler alım yaparken bir sorun olduğunda bu sorunun bir an önce giderilmesini hedefler ve ürün seçimini buna göre belirler. Eğer araştırma döngüsü içerisindeyse bu durumda alternatifler arasından en iyisine yönelir. Araştırmada kriter fiyat, özellik ve fayda ön plandadır. Bunlar göz önünde bulundurulduktan sonra satın alım gerçekleştirilir.

Peki, siz bir e-ticaret sitesine sahipseniz kitle psikolojisini anlayabilmek için nasıl bir yol izlemeniz gerekir.

Duygulara odaklanın

Kitle psikolojisinde duygular ön plandadır. Bunun için tüketici satın alırken öncelikli olarak hislerine önem verir. Eğer ki hisleri ona doğru ürün olduğunu söylüyorsa alım gerçekleşir. Sizin pazarlama çalışması yaparken buna dikkat etmeniz ve duygusal bir yaklaşım içerisinde olmanız gerekir. Ancak bunu kendinize ya da başkasına acıyarak değil sorunu çözecek şekilde yapmanız gerekir.

Anlık Kararlar

Her tüketici internetten alışveriş yaparken anlık karar verir. Belki daha önce bir ürün hakkında fikri vardır ya da kendini o ürüne odaklamıştır. Sizin burada can alıcı bir sunumla yaklaşmanız tüketicinin tüm planlarını alt üst etmeye yetecektir. Bu nedenle fikirlerinizi ön plana çıkarırken kesinlikle anlık fikir değişikliği yaptırabilecek düzeyde olması gerekir.

Aciliyet 

Kitle psikolojisini etkileyen önemli bir durumda aciliyet hissiyatıdır. Tüketicinin anlık olarak karar vermesini sağlayabilmeniz için mutlaka aciliyet hissiyatı oluşturmanız gerekir. Örneğin limitli stok, kampanya ve indirim gibi anlık karar verdirebilecek sloganlar ve düzenlemeler yapabilirsiniz.

Görsellik

İnternetten alışveriş dokunarak almak olmadığından tüketici doğrudan ürünün görselliğine odaklanır. Siz ürünü ne kadar ilgi çekici görsellerle sunabilirseniz satın alımlarını da o kadar etkileyebilirsiniz. Görsellik site tasarımından tütün da ürünlerin resimlerine ve videolarına kadar hepsini kapsamalıdır.

Renklerin psikolojisi

Renklerin kitle psikolojisi üzerinde önemli bir etkisi vardır. Farklı renklerin bir arada kullanılmış olduğu mesaj her zaman dikkat çekicidir.

E-ticaret sitenizin daha geniş kitlelere ulaşması için https://www.timsahajans.com.tr/ adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans