E-Ticaret Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-Ticaret Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İnternetin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması ile birlikte pek çok yapıda değişmez zorunda kalmıştır. Bu yapıların başında ise hiç şüphesiz ticaret gelir. Çünkü, geleneksel ticaret yöntemleri dijitalleşmenin ve internetin etkisi altına girmiş ve artık yeni bir ticaret modeli ortaya çıkmıştır. Bu yeni ticaret modeli ise e-ticaret olarak adlandırıldı.

E-ticaret genel anlamda internet ve dijital teknolojilerin kullanılması neticesinde elde edilen yeni bir ticaret modeli olarak karşımıza çıkmıştır. Bu ticaret modeli sayesinde artık ticaretin yapılması için gerekli kabul edilen mekanlar esnemiş ve artık her yer ticaretin yapılabileceği bir konum haline gelmiştir. Bu yönünle de geleneksel ticaret modelinden farklı yepyeni bir sistem halini almıştır. Bu nedenle sizler için geleneksel ve e-ticaret modellerini kısaca karşılaştırdık. Aynı zamanda da e-ticaret modelinde dikkat edilmesi gereken noktaların neler olduğunu derledik.

Geleneksel Ticaret ve E-Ticaret Arasındaki Farklar

Geleneksel ticaret ve e-ticaret arasında belirli farklar vardır. Bu farkların bazıları gerçekten çok kritik farklar olsa da geleneksel ve e-ticaret yöntemlerinin birbirine benzediği bazı noktalar da vardır. Bu nedenle de aslında geleneksel ticaret ile e-ticareti birbirilerini tamamlayan ve zaman zaman da birbirini devam ettiren iki kavram olarak görmek gerekir. Böylelikle hem her iki kavram daha rahat anlaşılacak hem de iki farklı süreç daha net ayrıştırılacaktır.

İlk olarak geleneksel ticaret ile e-ticaret arasındaki benzerliklerden bahsetmek gerekir. E-ticaret ve geleneksel ticaretin en büyük benzerlikleri ikisinde de alıcı ve satıcı taraflarının bulunmasıdır. Örneğin, geleneksel ticaretin gerçekleşmesi için bir alıcı bir de satıcı tarafın olması gerekir. Çünkü, ticaretin gerçekleşmesi için bir alım-satım sürecinin yaşanması gerekir. Aynı şekilde e-ticarette de alıcı ve satıcı tarafın olması ve bir alım-satım süreci yürütmeleri gerekir. Ancak, bu durum geleneksel ticaretteki gibi bir fiziksel yakınlık gerektirmez. E-ticaret modelinde her ne kadar alıcı ve satıcı tarafların olması gerekiyor olsa da bu kişi ya da kişilerin birbirilerine yakın olmalarına gerek yoktur. Örneğin, e-ticaret modelinde alıcı ABD’de ve satıcı Moğolistan’da da olsa fark etmez. Çünkü, e-ticaretin ilerleyebilmesi için mesafelerin bir önemi yoktur.

Geleneksel modelde alıcı ve satıcının coğrafi açıdan yakın olması ve alım-satım süreçlerinde fiziksel varlık göstermeleri gerekir. Bu nedenle de aslında geleneksel ticaret ve e-ticaret arasında alım-satım süreci aynı olsa da bu sürecin gerçekleştiği zemin aynı olmamaktadır. Bu bakımdan da aslında hem benzer hem de farklılıklarının en net ifadelerinden biridir. Bu nedenle de geleneksel ticaret ve e-ticaret temel mantık açısından benzer olsa da derinlemesine incelendiğinde birbirinden oldukça farklı yapılar olduğunu söylemek gerekir.

E-Ticaret Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

E-ticaret süreçleri son yıllarda oldukça büyük bir pazarı eline geçirmiş sınır ötesi bir ticaret modelidir. Bu nedenle de pek çok dikkat edilmesi gereken nokta vardır. Bunları sizler için kısaca araştırdık.

Hedef Kitlenizi Doğru Seçin

Doğru ve kusursuz bir e-ticaret için birincil öncelik her zaman hedef kitledir. Çünkü, eğer marka ya da firma olarak ürün ya da hizmetinizi yanlış hedeflere pazarlamaya çalışırsanız büyük bir oranda başarısız olursunuz. Bunun daha net anlaşılabilmesi için bir örnek vermek gerekirse; siz lüks tüketim ürünleri üreten bir firmasınız diyelim. Eğer firma olarak hedef kitlenizi doğru belirlemezseniz başarısız olursunuz. Sizin ürettiğiniz ürün ya da hizmet bir lüks tüketim kapsamında ve maddi olarak yüksek bir meblağ içeriyorsa hedef kitlenizi bu doğrultuda oluşturmalısınız.

Etkileşimden Yana Olun

Etkileşim günümüzde en önemli pazarlama stratejisidir. Çünkü, potansiyel müşterileri dikkate alan ve kullanıcı deneyimini iyileştiren markalar daha fazla tercih edilir. Bu durum da sizin e-ticaret yaparken müşteri sadakati kazanmanıza neden olur. Bu nedenle her zaman etkileşimden yana olmanız sizin için büyük bir avantaj sağlayacaktır.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans