E-Ticaret Siteleri İçin SEO Rehberi
SEO çalışmaları genellikle web siteleri için kritik bir
öneme sahiptir. Özellikle e-ticaret siteleri için oldukça gerekli bir çalışma
olan SEO, işletmelerin/firmaların ürün ve/veya hizmetlerini hedef kitlesi ile buluşturmasına
yardımcı bir araçtır. E-Ticaret için SEO çalışması düzgün ve doğru bir
şekilde yapıldığında, firmaların gelişmesini ve güçlü markalar haline gelmesini
sağlar.
Günümüzde internet kullanıcılarının
herhangi bir bilgiye ulaşabilmek için arama motorlarına başvurduğu göz önünde
bulundurulduğunda e-ticaret sitelerinin arama motoru sonuçlarında ön sıralarda
yer almasının hedef kitleye ulaşabilmesi adına büyük avantaj sağladığı da
görülür. Dolayısıyla e-ticaret sitelerinin ve ürün sayfalarının arama motoruna
optimize edilmesi gerekir.
Bununla yanında SEO çalışmalarından arzu
edilen sonuçların alınabilmesi için doğru stratejilerin izlenmesi gerekir. Buna
ek olarak en uygun e-ticaret
SEO teknikleri kullanılmalıdır.
E-ticaret SEO Çalışmalarının Sağladığı Avantajlar
E-ticaret siteleri için yapılan SEO
çalışmalarının firmalara sağladığı avantajlar epey fazladır. Bu avantajlar
arasında birincil olanlar ise aşağıdaki gibidir.
·
Sitelerin
güncel olması sağlanır.
·
Web sitesi
sayfalarında bulunan içerikler özgün bir yapıya sahip olur.
·
Web sitelerinin
her bir sayfası anahtar kelimelere optimize edilir.
·
Siteyi
ziyaret eden internet kullanıcılarının müşteriye dönüşümü sağlanır.
·
Satışların
artmasına zemin hazırlanır.
·
Mevcut
müşterilerin kalıcılığı garanti edilir.
·
Sitenin ve
firmanın bilinirliği artırılır.
·
Reklam
maliyetleri en aza indirilir.
Özetle; tüm e-ticaret siteleri SEO
çalışmaları ile pazarlama faaliyetlerini desteklemelidir.
Anahtar Kelime Analizi
SEO’nun
başlangıç noktası anahtar kelime analizidir. E-ticaret anahtar kelimeler ile
daha kolay ve başarılı bir şekilde yapılabilir. Ürün ve/veya hizmet ve arama
hacmi göz önünde bulundurularak yapılan anahtar kelime analizi, e-ticaret
sitelerine büyük katkı sağlar. E-ticaret siteleri için anahtar kelime analizi
iki şekilde yapılmalıdır. Bu çalışmalar, kategoriler ve ürünler için anahtar
kelime analizi ile blog için anahtar kelime analizidir.
Rakip Analizi
Ürünler
ve blog için hedef kelimelerden meydana gelen bir havuz oluşturulduğunu
düşünelim. Böyle bir durumda rakiplerin başarılı olduğu kelimelere bakmadan,
yani sektördekileri yakından takip etmeden bu havuzun eksiksiz olduğunu söylenemez.
Başarılı rakipleri seçmek için ise firmaların kendi için belirlediği
kelimelerden arama hacmi yüksek olanlar ile bir kullanıcı gibi arama motorunda
arama yapılabilir ve başarılı rakipler incelenebilir.
Bunun
yanı sıra arama motorlarının gözünde bir sitenin durumunu ve gücünü gösteren
Domain Authority (DA) ve herhangi bir sayfanın durumunu gösteren Page Authority
(PA) değerlerine bakılabilir. Bu sayede incelenen başarılı rakiplere karar verilebilir.
Bu değerleri Moz toolbar üzerinden
ücretsiz bir şekilde görmek mümkündür. Peki, rakipler belirlendikten sonra
neler yapılabilir?
Rakipler
belirlendikten sonra başvurulacak birtakım araçlar vardır. Bu araçlar arasında
SEMrush vardır. SEMrush, analizi yapılmak istenen sitenin sıralama aldığı
kelimeleri, kaçıncı olarak sıralandığını ve kelimelerin arama hacmini veren bütünü
ile her yönüyle analiz eden bir araçtır.
Teknik Hataları Bulmak
Anahtar
kelime analizi tamamlandıktan ve rakipler incelendikten sonra sıra sitenin
teknik anlamda denetimini yapmaya gelir. Bu denetim; çift sayfalar, başlıklar,
meta açıklamalar, 404 sayfaları, 301 ve 302 yönlendirmeleri ve site hızına
odaklanarak yapılmalıdır.
Site İçi Arama Motoru Optimizasyonu
Site
içi SEO çalışması; anahtar kelime optimizasyonu, site yapısı, site içi
linkleme, mobil uyumluluk, sosyal medya entegrasyonu ve yapılandırılmış veriler
dikkate alınarak ve iyileştirilerek yapılır. Site içi SEO çalışmasının başarılı
olması için tüm bu çalışmaların eş zamanlı ve düzgün bir şekilde yapılması
gerekir.
Blog
Blog
için anahtar kelime analizini düzgün bir şekilde kullanmaya ve bu çalışmanın
meyvesini almaya blog kısmından başlanabilir.
·
Blog
ile gündem konularını paylaşmak, içeriği her daim canlı tutmak mümkündür. Bu
sayede gündeme dair sıkça aranan anahtar kelimeler de içeriğe dahil edilebilir.
·
Ürünler
ya da kategoride dahil edilmeyen anahtar kelimeler blog üzerinden
hedeflenebilir. Çünkü, sitenin geri kalanına göre konu açısından daha özgün ve
daha fazla içeriğe sahip bir alandır.
·
Blog
yazıları fazla oldukça sayfa sayısı da çoğalır. Artan sayfa sayısından edinilen
kazanç da içerik kalitesi ile doğrudan bağlantılıdır. Aynı zamanda blog
yazıları üzerinden site içi linkleme yaparak sayfalar arası değer aktarımı da
yapılabilir.
SEO Analiz Araçları
E-ticaret
siteleri için SEO çalışmalarında yardım alınabilecek SEO analiz araçları
aşağıdaki gibidir.
·
Google
Keyword Planner
·
Keyword.io
·
SEMrush
·
Serpstat
·
DeepCrawl
·
Screaming
Frog
·
SimilarWeb
·
Seachmetrics
·
Ahrefs
·
Moz
·
Google
Mobil Uyumluluk Testi Aracı
· Google Yapısal Veri Test Aracı
SEO danışmanlığı
hakkında bilgi almak için https://www.timsahajans.com.tr/
adresini ziyaret edebilirsiniz.
0 Yorum