E-Ticaret Siteleri İçin SEO Rehberi

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Rehberi

SEO çalışmaları genellikle web siteleri için kritik bir öneme sahiptir. Özellikle e-ticaret siteleri için oldukça gerekli bir çalışma olan SEO, işletmelerin/firmaların ürün ve/veya hizmetlerini hedef kitlesi ile buluşturmasına yardımcı bir araçtır. E-Ticaret için SEO çalışması düzgün ve doğru bir şekilde yapıldığında, firmaların gelişmesini ve güçlü markalar haline gelmesini sağlar.

Günümüzde internet kullanıcılarının herhangi bir bilgiye ulaşabilmek için arama motorlarına başvurduğu göz önünde bulundurulduğunda e-ticaret sitelerinin arama motoru sonuçlarında ön sıralarda yer almasının hedef kitleye ulaşabilmesi adına büyük avantaj sağladığı da görülür. Dolayısıyla e-ticaret sitelerinin ve ürün sayfalarının arama motoruna optimize edilmesi gerekir.

Bununla yanında SEO çalışmalarından arzu edilen sonuçların alınabilmesi için doğru stratejilerin izlenmesi gerekir. Buna ek olarak en uygun e-ticaret SEO teknikleri kullanılmalıdır.

E-ticaret SEO Çalışmalarının Sağladığı Avantajlar

E-ticaret siteleri için yapılan SEO çalışmalarının firmalara sağladığı avantajlar epey fazladır. Bu avantajlar arasında birincil olanlar ise aşağıdaki gibidir.

·       Sitelerin güncel olması sağlanır.

·       Web sitesi sayfalarında bulunan içerikler özgün bir yapıya sahip olur.

·       Web sitelerinin her bir sayfası anahtar kelimelere optimize edilir.

·       Siteyi ziyaret eden internet kullanıcılarının müşteriye dönüşümü sağlanır.

·       Satışların artmasına zemin hazırlanır.

·       Mevcut müşterilerin kalıcılığı garanti edilir.

·       Sitenin ve firmanın bilinirliği artırılır.

·       Reklam maliyetleri en aza indirilir.

Özetle; tüm e-ticaret siteleri SEO çalışmaları ile pazarlama faaliyetlerini desteklemelidir.

Anahtar Kelime Analizi

SEO’nun başlangıç noktası anahtar kelime analizidir. E-ticaret anahtar kelimeler ile daha kolay ve başarılı bir şekilde yapılabilir. Ürün ve/veya hizmet ve arama hacmi göz önünde bulundurularak yapılan anahtar kelime analizi, e-ticaret sitelerine büyük katkı sağlar. E-ticaret siteleri için anahtar kelime analizi iki şekilde yapılmalıdır. Bu çalışmalar, kategoriler ve ürünler için anahtar kelime analizi ile blog için anahtar kelime analizidir.

Rakip Analizi

Ürünler ve blog için hedef kelimelerden meydana gelen bir havuz oluşturulduğunu düşünelim. Böyle bir durumda rakiplerin başarılı olduğu kelimelere bakmadan, yani sektördekileri yakından takip etmeden bu havuzun eksiksiz olduğunu söylenemez. Başarılı rakipleri seçmek için ise firmaların kendi için belirlediği kelimelerden arama hacmi yüksek olanlar ile bir kullanıcı gibi arama motorunda arama yapılabilir ve başarılı rakipler incelenebilir.

Bunun yanı sıra arama motorlarının gözünde bir sitenin durumunu ve gücünü gösteren Domain Authority (DA) ve herhangi bir sayfanın durumunu gösteren Page Authority (PA) değerlerine bakılabilir. Bu sayede incelenen başarılı rakiplere karar verilebilir. Bu değerleri Moz toolbar üzerinden ücretsiz bir şekilde görmek mümkündür. Peki, rakipler belirlendikten sonra neler yapılabilir?

Rakipler belirlendikten sonra başvurulacak birtakım araçlar vardır. Bu araçlar arasında SEMrush vardır. SEMrush, analizi yapılmak istenen sitenin sıralama aldığı kelimeleri, kaçıncı olarak sıralandığını ve kelimelerin arama hacmini veren bütünü ile her yönüyle analiz eden bir araçtır.

Teknik Hataları Bulmak

Anahtar kelime analizi tamamlandıktan ve rakipler incelendikten sonra sıra sitenin teknik anlamda denetimini yapmaya gelir. Bu denetim; çift sayfalar, başlıklar, meta açıklamalar, 404 sayfaları, 301 ve 302 yönlendirmeleri ve site hızına odaklanarak yapılmalıdır.

Site İçi Arama Motoru Optimizasyonu

Site içi SEO çalışması; anahtar kelime optimizasyonu, site yapısı, site içi linkleme, mobil uyumluluk, sosyal medya entegrasyonu ve yapılandırılmış veriler dikkate alınarak ve iyileştirilerek yapılır. Site içi SEO çalışmasının başarılı olması için tüm bu çalışmaların eş zamanlı ve düzgün bir şekilde yapılması gerekir.

Blog

Blog için anahtar kelime analizini düzgün bir şekilde kullanmaya ve bu çalışmanın meyvesini almaya blog kısmından başlanabilir.

·      Blog ile gündem konularını paylaşmak, içeriği her daim canlı tutmak mümkündür. Bu sayede gündeme dair sıkça aranan anahtar kelimeler de içeriğe dahil edilebilir.

·      Ürünler ya da kategoride dahil edilmeyen anahtar kelimeler blog üzerinden hedeflenebilir. Çünkü, sitenin geri kalanına göre konu açısından daha özgün ve daha fazla içeriğe sahip bir alandır.

·      Blog yazıları fazla oldukça sayfa sayısı da çoğalır. Artan sayfa sayısından edinilen kazanç da içerik kalitesi ile doğrudan bağlantılıdır. Aynı zamanda blog yazıları üzerinden site içi linkleme yaparak sayfalar arası değer aktarımı da yapılabilir.

SEO Analiz Araçları

E-ticaret siteleri için SEO çalışmalarında yardım alınabilecek SEO analiz araçları aşağıdaki gibidir.

·         Google Keyword Planner

·         Keyword.io

·         SEMrush

·         Serpstat

·         DeepCrawl

·         Screaming Frog

·         SimilarWeb

·         Seachmetrics

·         Ahrefs

·         Moz

·         Google Mobil Uyumluluk Testi Aracı

·         Google Yapısal Veri Test Aracı

SEO danışmanlığı hakkında bilgi almak için https://www.timsahajans.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz. 

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans