E-Ticaret Siteleri İçin SEO İpuçları
E-ticaret
sitelerinin Google aramalarında ön plana çıkmak için SEO çalışması yapması
oldukça önemlidir. E-ticaret sitelerinin geniş kapsamlı ve karmaşık bir yapısı
vardır. Bu sebeple SEO çalışmaları detaylı ve kapsamlıdır. Peki, E-ticaret
siteleri için SEO ipuçları nelerdir, E-ticaret sitelerinde SEO nasıl yapılır?
İşte, e-ticaret siteleri için SEO ipuçları.
Site İçin Anahtar Kelime Analizi Yapma
Web sitelerinin
Google aramalarında üst sıralara çıkabilmesini sağlamak için anahtar kelime
analizi yapmak ve hedef anahtar kelimeleri belirlemek oldukça önemlidir. Anahtar
kelime araştırması yaparak e-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz ürünlere hangi
kelimelerin trafik getireceğini profesyonel kelime analizi ile tespit etmeli ve
kritik anahtar kelimeleri web sitesine eklemelisiniz.
E-ticaret
sitelerinde yapılan hatalardan biri ürün sayfasında ürün ile ilgili rekabet
oranı yüksek ve aranma hacmi düşük çok fazla anahtar kelime grubuna yer
vermektir. Bununla birlikte düşük ve orta ölçekli web sitelerinde uzun kuyruklu
anahtar kelime grupları hedeflenmelidir. Doğru anahtar kelime analizi yapılarak
hacim olarak başarılı ve rekabet oranı düşük anahtar kelime tespit edilmelidir.
Özgün İçerik Oluşturma
SEO
çalışmalarının en önemli konularından biri de özgün içerik oluşturmaktır. Web
sitelerinin kopya içerik kullanması Google açısından olumsuz bir durumdur. Web
siteniz için hazırlanan içeriklerin kopya olup olmadığını incelemeli ve
içeriklerinizin özgün olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
Kullanıcılara
uygun içerikler oluşturmak için kullanıcı arama niyetine uyumlu içerik
sayfaları oluşturarak kullanıcıların gereksinimlerini giderecek içeriklerin
üretilmesi gerekmektedir.
İçeriğiniz web
sitenizin farkını ortaya koyacak şekilde özgün ve ilgi çekici olmalıdır. Web
sitesinde yer alan etiketlerin doğru kullanılmaması halinde içerikler arama
sonuçlarında çıkmayabilir.
Zayıf İçerikleri Güncelleme
Google, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için sürekli olarak çalışmalar yapmaktadır. Kullanıcı deneyimini önemseyen Google, yeterince açıklama içermeyen ve ürün ile ilgili görsel bulunmayan zayıf içeriğe sahip web sayfalarını arama sonuçlarında geri planda bırakabilir. Bu nedenle zayıf içerikli sayfaları belirleyerek içerikleri yenilemeli ve zayıf içerikli sayfaların içerik kalitesini yükseltmelisiniz. Benzer sayfaları bir araya getirerek kaliteli ve kullanıcı niyeti odaklı sayfalar elde edebilirsiniz.