E-Ticaret Siteleri İçin İdeal Instagram Yönetimi

E-Ticaret Siteleri İçin İdeal Instagram Yönetimi

Intagram 2010 yılında hayatımıza girdi ve aradan geçen bu 10 yıllık süreç içerisinde sosyal medya uygulamaları arasında en çok kullanıcı sayısına ulaşmayı başardı. Akıllı cep telefonlarının yaygınlaşmasıyla birlikte her cep telefonuna yüklenen bu sosyal medya uygulamasının aktif bir kullanıcı sayısı söz konusudur.

Elbette ki Instagram’ın bu kadar hızlı büyümesindeki neden Facebook oldu. Peki, günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformunu ticari olarak nasıl değerlendirmek gerekiyor. Yani internet üzerinden hizmet veren bir e-ticaret sitesiyseniz nasıl bir yönetim sağlamak zorundasınız.

Profil Sayfası

Instagram profilinizde insanların sitenize ulaşabilmesini sağlayacak olan site linkinizi mutlaka eklemelisiniz. Kendinizi, firmanızı kısa ve net bir şekilde anlatmanı gerekiyor. Bunun için etkileyici cümleler kurmalısınız. Vereceğiniz bilgiler sizin güvenilir olup olmadığınız konusunda belirleyici olacaktır.

Hashtag Kullanımı

Yaptığınız paylaşımların başka insanlar tarafından görünmesi önemlidir. Bunun içinde mutlaka doğru hashtag kullanmalısınız. Instagram paylaşımları hashtag’ler doğrultusunda farklı insanlara gösterir.  Kullandığınız hashtag mutlaka paylaşımınızla alakalı olması gerekiyor. En popüler hashtagleri kullanmanız bu noktada işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram paylaşımlarda 30’dan fazla hashtag kullanımına izin vermiyor. Hashtag yazım konusunda dikkat etmeniz gereken kural Instagram’ın bazı Türkçe kelimeleri tanımıyor olduğudur.

Sadece Paylaşmayın

Instagram’da aktif olmak demek sadece paylaşım yapmak değildir. Bunun için başkalarının yaptığı paylaşımlara da yorumlar yazmalısınız. Yazdığınız bu yorumlar sizin fark edilmenizi sağlayacaktır. Yorum yaparken sempatinizi anti sempatiye dönüştürmemeniz gerekiyor. Bunun için reklam yapmak yerine o kullanıcının dikkatini çekecek paylaşımla alakalı yorum yapmalısınız.

Paylaşımlarınızda Filtre Kullanın

Instagram’da dikkat çekmenin ana kuralı görsellerinizin kaliteli olmasıdır. Eğer ki siz paylaşacağınız resmi profesyonel düzenleme araçlarıyla hazırlarsanız o zaman sorun yok demektir. Ancak sıradan bir resminiz varsa onu da Instagram’ın filtreleme seçeneğinden destek alarak yapmanız gerekiyor. Bu sayede kusurlar daha az göze batar. Paylaşımlarınızda profesyonellik istiyorsanız o zaman sosyal medya yönetimi hizmeti almalı ve paylaşımlarınızı daha kaliteli hale getirmelisiniz.

Günde 1 - 2 Paylaşım

İnsanlar zamanlarının büyük bölümünü sosyal medya üzerinde geçiriyorlar. Dolayısıyla insanlara farkındalığınızı günde 1 - 2 paylaşım yaparak sağlamalısınız. Çok fazla paylaşım sizi daha antipatik gösterebilir.

www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans