E-Mail Marketing (E-Mail Pazarlaması) Nedir?

E-Mail Marketing (E-Mail Pazarlaması) Nedir?

Gün içerisinde birçok farklı markadan ya da kurumdan tanıtım, hediye başlığı altında birçok promosyon maili alınmaktadır. Bu promosyon maillerinin bazıları spam olarak algılansa da hedef kitleye ulaşabilen ve güncelliğini yitirmeyen içeriklerinde varlığı unutulmamalıdır ve bu içeriklere ağırlık verilmelidir. Böylelikle e-mail pazarlamasında başarılı bir sonuç elde edebilecektir.

E-Mail Marketing ya da e-mail pazarlaması çağın iletişim teknolojilerine uygun olarak reklam ve tanıtım yapılmasını sağlayan, ROI yani yatırımsal geri dönüş ve hedef kitleyle etkileşimi en yüksek olan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olmaktadır. Aynı zamanda da bütün gün mailleri tek tek yazmak ve tek tek göndermekle uğraşmak yerine, kendinize sağlam bir yol haritası çizmeniz gerekmektedir. Böylelikle uygun maliyetle maksimum getiriyi elde edebileceğiniz bir strateji geliştirmiş olursunuz.

Yapılan birtakım araştırmalara göre, bir e-posta adresine sahip olan her 100 kişiden yaklaşık 35’i mail hesabını düzenli olarak kontrol etmektedir ve bu kişilerin alışveriş kararları da mail yolu ile gönderilen e-bültenlere göre değişiklik gösterebilmektedir. Özellikle indirim içerikli mailler daha çok dikkat çekmektedir.

E-ticaret yapan şirketler de web sitelerine gelen kullanıcıların demografik bilgilerini, isteklerini ve daha önce yaptıkları alışverişlerden elde ettiği, aldığı verileri değerlendirerek hedefli e-posta pazarlaması yapabilmektedir. Böylece kullanıcıların isteklerine, ihtiyacına ve zevklerine göre farklı ürünler sunma şansı yakalanarak müşteri kazanmak daha mümkün bir hale gelmektedir.

Günümüzün mevcut durumu göz önüne alındığında hiçbir tüketici, yalnızca müşteri olarak anılmak istememektedir. Bu nedenle de bu noktada markalara büyük bir sorumluluk düşmektedir.

Markalar günümüz şartlarında tüketiciye müşteri hissiyatı vermemeli ama buna rağmen onları marka hakkında konuşturmalıdır. Konuşturmasının yanı sıra ise bilgilendirmeli ve deneyim sürecinde şirketin içine aktif katılım sergileyebilmesi için dahil edilmelidir. Yani siteyi ziyaret eden kullanıcıyı, alışverişe başlamadan önce sosyal ağlarda yakalamalı, o tüketiciyi bir müşteriye dönüştürmeli, alışveriş sürecinden sonra da o müşterinin marka hakkında konuşmasını sağlamalıdır. Bunun için de markalar, tüketiciye yalnızca satış odaklı yaklaşmamalıdır bunun yerine, yeni trendler ve ilgi alanları gibi konularda pozitif bir yaklaşım sergilemelidir.

https://www.timsahajans.com.tr[/vc_column_text][/vc_column]

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans