Dönüşüm Hunisi Nedir? E- Ticaretteki Önemi

Dönüşüm Hunisi Nedir? E- Ticaretteki Önemi

E-ticaret firmaları için oldukça önemli bir kavram olan dönüşüm hunisi işletmeler açısından en önemli terimlerden biri haline gelmiştir. Dönüşüm hunisi kavramı doğru optimizasyon ile firmaların gelir miktarının artırılması durumudur. Kullanıcıların online platformlarda işlem yapma süreçlerinin kısaltılması açısından oldukça önemlidir.

Dönüşüm Hunisi Nedir?

Dijital pazarlama sektöründe sıklıkla karşımıza çıkan dönüşüm hunisi ya da conversion funnel, kullanıcıların dönüşüm için takip ettiği adımları gösteren bir şemadır. Kullanıcıların sitede ne kadar oranda son adıma kadar ulaştığını oran ve adet biçiminde veriler halinde sunan dönüşüm hunisi ile her bir sürecin işleyişi ve kullanıcı odaklı olup olmadığı belirlenebilir.

Dönüşüm Hunisi Neden Önemlidir?

Dönüşüm hunisi web site ziyaretlerinin hedeflenen doğrultuda ne kadar tamamlandığının belirlenmesine olanak tanır. Özellikle e-ticaret şirketleri için kritik öneme sahip olan dönüşüm hunilerinde doğru raporlamalar elde edebilmek sizin satışlarınızın artmasına yardımcı olacaktır.

Dönüşüm hunisi kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesine yardımcı olur. Ziyaretçilerin web site içerisinde yaptığı satın alma işlemlerini minimum süreye indirmeyi amaçlar. Web sitesinde yer alan eksiklik ve sorunların tespiti için dönüşüm hunisi önemlidir. Dönüşüm hunisi sayesinde web sitenizde yer alan olumsuzlukları kısa zamanda keşfetmeniz ve buna yönelik önlemler almanız söz konusu olabilir. Sitenizdeki teknik sorunların azalması kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesini sağlar.

Dönüşüm hunisinde amaç web sitesindeki hedefler doğrultusunda satın alma süreçlerinin ne kadar tamamlandığını görmektir. Doğru raporlama sayesinde e-ticaret sitenizin hızı, ürün sayfaları, kargo işlemleri gibi pek çok detay kullanıcı deneyimini iyileştirecek şekilde düzenlenir. Dönüşüm hunisi aracılığıyla kullanıcıların davranışlarını tespit ederek web sitesi adına iyileştirici adımlar atılabilir.

Dönüşüm Hunisi Optimizasyonu

Üst Kısım Optimizasyonu

Bu aşamada kazanç sağlanabilmesi için web sitesine ürün ya da hizmetleriniz ile ilgilenen kullanıcının çekilmesi amaçlanır.

Orta Kısım Optimizasyonu

Bu aşamada kullanıcılara güven sağlamak ve ürün ya da markanızın kalitesi, detayları ve farkları kullanıcının dikkatine sunulur.

Alt Kısım Optimizasyonu

Bu aşamada müşteri verisi toplayarak hedef kitleye ilgi çekici ve siteye çekebilecek çalışmalardan faydalanmalısınız. Cazip kampanyalar, hedef kitleye uygun ürün ya da marka tanıtımı ile müşteriyi tekrar sitenize çekebilmeniz mümkündür.

https://www.timsahajans.com.tr/

 

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans