Doğru İletişim Kurmak için 6 Önemli Kural

Doğru İletişim Kurmak için 6 Önemli Kural

Müşteri yalnızca ürün ya da hizmet satıp para kazandıran insan demek değildir. Gelişen teknoloji beraberinde müşteri kavramını değiştirerek, edilgen olmaktan çıkarmış etken hale dönüştürmüştür.

Televizyon ve radyo gibi geleneksel kitle araçlarının etkisinden kurtulan medya, özellikle sosyal medya sayesinde şeffaf ve özgür bir dünyanın kapısını aralayarak herkesi potansiyel birer müşteri haline dönüştürdü.

Yani bu ne anlama geliyor? Derseniz müşteriyi ilgisi, isteği ve ihtiyacı olan her insan olarak değerlendirmek gerekir.

Müşteriler artık bir markanın verdiği ile yetinmeyip, ihtiyacı doğrultusunda ürünleri tercih ediyor. Her şeyden de önemli olarak iletişime çok büyük önem veriyor.

İşte müşterilerinizle doğru iletişim kurmak için bilmeniz gereken 6 kural:

Müşteriyi Anlayın

Seslendiğiniz insanları anlamak, onların nelere ilgi duyduğunu, sevdiği ve sevmediğini bilmek onların ihtiyaçları doğrultusunda hareket etmenize imkan sağlayacaktır. Seslendiğiniz insanları anlamamış olmak boşa kurek çekmekten öteye gitmeyecektir.

Ürünlerinizi Tanıyın

Yalnızca para kazanmak amacıyla alınıp satılan şeyler sizi kurumsal bir firma olmaktan çıkaracaktır. Küçük firmaların gözden kaçırdığı en önemli şey kendi ürünleri hakkında yeterince bilgiye sahip olmamaktır. Ürün ya da vermiş olduğunuz hizmetin diğerlerinden farkı ne ve nasıl bir fayda sağlayacağını bilmek daha iyi anlatmanıza ve savunmanıza imkan sağlayacaktır.

İlginizi Çekebilir: Sosyal Medya Yönetimi

Nazik ve Saygılı Olun

Müşteri memnuniyetinde bu zamana kadar hiçbir sektörde değişmeyen kural nazik ve saygılı olmaktır. Özellikle sosyal medya üzerinden satış yapıyorsanız müşterilerinizden gelen olumlu ya da olumsuz yorumları mutlaka göz önünde tutmalı ve çözüm geliştirmelisiniz.

Hızlı ve Aktif Olun

Sosyal medyanın kuralı hızlı olabilmektir. Bu nedenle işi mutlaka kuralına uygun bir şekilde yapmanız gerekir. Size gelen mesajlara ne kadar hızlı yanıt verebilirseniz müşteri memnuniyetini o kadar çok artırırsınız. Canlı desteğiniz ise daima aktif olmalı.

Yaratıcı Olun

Gündemde olup bitenleri takip edin ve yeniliklere açık olun. Zaman zaman düzenleyeceğiniz kampanyalarla müşterilerinizin ilgisini üzerinize toplayın.

Satışı Unutun

Ticarette her şey para kazanmaktan ibaret değildir, ürün satarken sizde satış yaptığınızı unutun ve müşteri kazanmaya bakın. Unutmayın ki müşteriler sizi sevmediği sürece asla alışveriş yapmazlar.

 https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans