Dijital Reklamlar Hakkında Önemli Noktalar
Dijital reklamlar özellikle günümüz internet dünyasında en önemli reklamcılık çeşidi olmaktadır. Bu nedenle de son yıllarda en çok tercih edilen reklamcılık türlerinden biri olmaktadır. Ancak, dijital reklam yapılırken dikkat edilmesi gereken birkaç ufak nokta vardır. Bu nedenle sizler için bu noktaları sizler için derledik.
Dijital Reklamlar Hem Ucuzdur Hem de Kullanımı Kolaydır
Herhangi bir marka reklam vermek istediğinde akıllarına ilk olarak pahalı TV reklamları ve pop starlar gelmektedir. Ancak, gerçek şu ki, reklam yayınlamak pahalı olmak zorunda değildir. Küçük işletmeler dijital reklam kanallarını kullanarak çok uygun fiyata reklam yapabilmektedir. Hatta, Facebook ve Google gibi platformlarda günde 1 dolara reklam yayınlanabilmektir. Bunun yanı sıra kendi kullanıcı kitlenizi kolayca hedefleyebileceğiniz yollarda bulunmaktadır.
Dijital Video Reklamlar Kullanıcıları Çok Daha Fazla Çekmektedir
Videonun dijital reklamcılıktaki yeri hızla yükselen bir trend olmaktadır. Araştırmalara göre kullanıcılar banner reklamlara %16 oranında tıklarken video reklamlarda bu oran %46 seviyesine çıkabilmektedir. Bu durumda hiç azımsanacak bir oran dememektir.
Lokal Reklamlar Çok Etkili Olmaktadır
Fiziksel konumlarımızı reklam ajansları için toplayan uygulamalar, veri toplayıcılar ve medya şirketleri bulunmaktadır. Bu sayede de reklam verenler belirli koordinatları seçerek, belirli bir konumdaki kullanıcılara reklam yayınlayabilmektedir.
Dijital Reklamlarınızı Mobile Uyarlayın
Mobil cihazlar üzerinden izleyicilere ulaşmak çok daha kolay olmaktadır. EMarketer’a göre, Türkiye’deki yetişkinlerin % 85’i bir mobil cihaza ve % 52’si ise kendi tabletine sahip olmaktadır. Cep telefonlarında (telefon ya da tablet) reklamcılık için masaüstünden iki katından fazla para harcanmaktadır. Mobil cihazlar için 58 milyar dolar, masaüstünde 24 milyar dolar harcanmaktadır. Yetişkinlerin, masaüstünde iki saat ve sekiz dakikaya kıyasla, mobil cihazlarında günde üç saat on beş harcadıkları tahmin edilmektedir.
Rakipleriniz Dijital Reklam Yapıyor
Sadece Facebook’ta günde 5 milyon işletme reklam satın almaktadır. Bunların çoğu küçük veya orta ölçekli şirketler olmaktadır.
Bu da şu demektir ki; Rakipleriniz farkındalığı artırmak, alıcının değerlendirme sürecini etkilemek, yeni müşterileri kapatmak ve mevcut müşterilerle ilişkileri geliştirmek için dijital reklamcılık yapmaktadır. Çünkü dijital reklamcılık ölçeklenebilir, erişilebilir, uygun fiyatlı ve güçlü olmaktadır.
https://www.timsahajans.com.tr
0 Yorum