Dijital Pazarlamada Yükselen Trend: Podcast

Dijital Pazarlamada Yükselen Trend: Podcast

Dijital mecrada son dönemde oldukça popüler hale gelen podcast, içerik üretim platformudur. Özellikle Covid-19 döneminde dinleme sayılarının küresel çapta arttığı bu mecra günlük hayatımızı etkilemeye ve pazarlama alanında yer almaya başladı.

Podcast, 2000’li yıllarda “iPod” kelimesindeki pod (küçük kapsül) ve broadcast (yayın) kelimelerinin bir araya gelmesinden oluşmuştur. Podcast, ilk defa Apple tarafında iPod için geliştirilmiştir. Ancak günümüzde Android ve masaüstü bilgisayarlarda yaygın olarak kullanılan bir mecra haline gelmiştir.

Podcast’ler çoğunlukla dizi halindeki bilgisayar ve taşınabilir cihazlara indirebilecek şekilde yayınlanan dijital mecra içerikleridir. Belirli bir konu hakkında bilgi veren sesli blog olarak tanımlanabilir. Farklı konularda içerik bulabileceğiniz podcast’leri ofiste, evde, trafikte her yerde dinleyebilirsiniz.

Dijital Pazarlamada Podcast

Pandemi döneminde evlere kapanan insanlar daha çok podcast dinlemeye başladı. Podcast üzerinden ilgilendikleri alanda yayınları takip eden insanlar, toplumsal içerikler, haber ve politika, sağlık, iş dünyası, felsefe ve pek çok konuda yayını ister telefonunda ister bilgisayarında dinleyebiliyor.

Podcast’ler bireysel dünyanın yanı sıra, kurumsal dünyaya hem kalıcı hem de bilgilendirici yayınlar yapabilme olanağı sağlıyor. Dijital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, podcast dinleyenlerin yüzde 68’i doktora, yüzde 56’sı yüksek lisans, yüzde 45’i ise üniversite seviyesinde eğitim almış olduğunu belirtiyor. Dinleyicilerin yüzde 45’i orta ve üst seviyede yer alan insanların dinlediğini belirtiyor. Dolayısıyla, dijital pazarlamada hedefe yönelik bir kitleye erişim imkanı sağlıyor.

Podcast dinleyenlerin yarısını aşkın 18-45 yaş arasındaki insanlar oluşturuyor. Podcast dinleyenlerin çoğu, düzenli olarak podcast dinleyicisi olarak karşımıza çıkıyor. Bu durum, podcast’leri dijital pazarlama için önemli bir mecra haline getiriyor.

Podcasting, markanızı hedeflediğiniz kitlelere ulaşmanız için önemli bir mecradır. Hedeflediğiniz kitleye ulaşmak için podcast’lere reklam verebilir, podcast yayınlarına konuk olabilirsiniz veya kendiniz podcast yayını yapabilirsiniz.

Podcast yayınına reklam vererek markanızı bir işletmenin ötesine taşıyabilirsiniz. Böylece günlük hayatında ofis ve işyerlerinde, evlerde, trafikte podcast dinleyen kitleye ulaşmış ve markanızı tanıtmış olursunuz.

Podcast yayınlarına konuk olarak da markanızı doğru kitlelerle buluşturabilir ve işletmeniz hakkında doğru ve etkin bir tanıtım yapabilirsiniz. Podcast dinleyicileri markanızı tanıyacak ve doğru bir iletişim yöntemiyle markanıza dair olumlu dönüşler sağlayacaktır.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans