Dijital Pazarlamada Sürdürülebilirlik

Dijital Pazarlamada Sürdürülebilirlik

İlk olarak 1987 yılında Birleşmiş Milletler tarafından hazırlanan Brundtland adlı raporunda kullanılan sürdürülebilirlik kavramı, günümüzde sınırlı kaynakların sürekli ve daimî olarak kullanılması çalışmalarını konu edinir. Bu kavramda temel amaç, üretim esnasında mevcut düzeni koruyarak insanlığın ve dünyanın yaşamını daimî kılabilmek ve gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için kullanılabilir nitelikte kaynaklar bırakmaktır. Günümüzde pek çok farklı alanda kullanılan sürdürülebilirlik, dijital pazarlama açısından da son derece önemli bir konudur.

Sürdürülebilir bir dünya için farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketler, daha yaşanabilir bir dünya hedefi ile çeşitli çalışmalar gerçekleştirerek sürdürülebilirliğe destek vermektedir. Dijital pazarlamada sürdürülebilirlik konusunu ele aldığımız bu yazımızda dijital pazarlama sektöründe sürdürülebilirlik konusu ile ilgili detayları bulabilirsiniz.

Dijital Pazarlamada Sürdürülebilirlik Nedir?

Dijital pazarlama süreçleri, soyut olarak ilerlediğinden çevresel atığın ortaya çıkmadığı düşünülmektedir. Ancak dijital dünyada işler yaparken, gezinirken enerji kullanılmaktadır ve bu enerji genellikle yenilenemeyen kaynaklardan sağlanır. Yenilenemeyen enerji kaynaklarının kullanımı karbondioksit salınımına neden olarak iklim krizini tetiklemektedir.

Yapılan araştırmalar, internet ve destekleyici sistem kullanımının her yıl 900 milyon ton karbondioksit ürettiğini ortaya koymaktadır. Karbon salınımının ve enerji kullanımından kaynaklanan çeşitli çevresel sorunların önüne geçmek için dijital pazarlamada sürdürülebilirlik çalışmaları önemli bir konudur.

Dijital Pazarlamada Sürdürülebilirlik Çalışmaları Nelerdir?

Gereksiz fotoğraflar, e-postalar, dosyalar ve videolar, dijital atık olarak dijital teknolojik cihazlarımızın arka planında enerji kullanmaya sürekli olarak devam eder. Bu nedenle cihazlarınızda dijital temizlik yaparak enerji kullanımından kaynaklanan karbon ayak izini azaltabilir ve elektronik aletlerin kullanım ömrünü uzatabilirsiniz.

Sürdürülebilir pazarlama yöntemleri sağlamak için şirket olarak ya da bireysel olarak şu noktalara dikkat edilebilir:

·         Tarayıcılardaki tarama geçmişi düzenli aralıklarla temizlenmelidir.

·         Otomatik senkronizasyon ve konum servisi gibi cihaz uygulamaları gerek duyulmadığı takdirde kapalı tutulmalıdır.

·         Cihazlardaki çöp veya geri dönüşüm kutuları düzenli aralıklarla temizlenmelidir.

·         E-posta ve diğer abonelikler, en aza indirilmelidir.

·         Boyutu yüksek ve ağır dosyalar e-posta ile göndermek yerine Bluetooth ile aktarma seçeneği tercih edilebilir. Çünkü günde yalnızca 10 e-posta göndermek yılda 11 kilogram karbondioksit üretilmesine sebep olur.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans