Dijital Pazarlamada Optimizasyon Terimleri
Her geçen gün internet dünyasının ve dijitalliğin önem kazanmasıyla birlikte karşımıza yeni kelimeler ve yeni kısaltmalar çıkmaktadır. Eskiden bunlar sadece SEO olarak anılırken günümüzde artık onunla bağlantılı birçok cümle ve kelime de hayatlarımıza girmektedir. Bu nedenle sizler için kısaca bu kısaltmaların ne olduğunu derledik.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu – Search Engine Optimization)
SEO en bilinen tanımıyla web sitelerinin arama motorlarında daha görünebilir hale getirilmesi işlemleridir. Ancak, son zamanlarda tanımı biraz daha genişletmek gerekmektedir ve yeni tanıma göre, web sitelerinin tüm internet mecralarında görünürlüğünün ve bilinirliğinin arttırılması temeline dayandırılarak arama motorlarında üst sıralara çıkartılmasını sağlama işlemi olmaktadır ama bu işlemi gerçekleştirmek için birkaç temel öğeye sahip olması gerekmektedir.
SERP (Arama Motoru Sonuçları Sayfası – Search Engine Results Page)
SERP ya da Arama Motoru Sonuçları Sayfası olarak değinilebilecek olan bu terim genel anlamıyla arama motorunda gösterilen sonuç sayfaları olmaktadır. Bir anahtar kelime ya da anahtar kelime kümesi girdiğinizde, arama motoru web sitelerinin bir listesini görüntülemektedir. Bu listeyi kullanarak web sitenizi daha iyi konumlandırabilir ve bunun içinde optimize edilebilmektedir.
SEM (Arama Motoru Pazarlaması – Search Engine Marketing)
SEM ya da Arama Motoru Pazarlamacılığı olarak kullanılabilecek olan bu terim genel hatlarıyla arama motorlarında trafik ya da görünürlük kazanma süreci olarak tanımlanabilmektedir ve “arama pazarlaması” olarak da kullanılmaktadır.
Bunun yanı sıra SEM ayrıca iki temel alanı da bünyesinde barındırmaktadır. Bunlar;
- Arama Motoru Reklamları (Adwords)
- SEA (Search Engine Advertising)
şeklinde olmaktadır.
SMO (Sosyal Medya Optimizasyonu – Social Media Optimization)
SMO, Sosyal Medya Optimizasyonu’nun (Social Media Optimization) kısaltması olmaktadır ve sosyal ağlardaki (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ YouTube vb.) Web sitelerinin görünürlüğünü artıran ve web sitenize yönlendiren bağlantıları artıran ve dolayısıyla SERP konumunu artıran tüm işlemleri içeren bir süreci kapsamaktadır.
SMM (Sosyal Medya Pazarlaması – Social Media Marketing)
SMM ya da Sosyal Medya Pazarlaması, bir web sitesini her türlü sosyal medyada tanıtmak için kullanılan bir yöntem olmaktadır. Örneğin, sosyal ağ içinde binlerce kullanıcıyı bulabilen bir içeriğe bağlantı içerebilmektedir. Buradaki ana amacı, arama motorunda markayı ve görünürlüğü yaratmak ve yükseltmektir.
SERM (Arama Motoru İtibar Yönetimi – Search Engine Reputation Management)
SERM ya da Arama Motoru İtibar Yönetimi, bir kullanıcı bir arama gerçekleştirdiğinde web sitenizin itibarını kontrol etmeye çalışan bir yöntem olmaktadır ve eğer web siteniz hakkında olumsuz yorumlar varsa, SERM pozitiften önce görünmesini önlemek için bu teknikleri kullanarak sizi geri plana atacaktır.
https://www.timsahajans.com.tr/