Dijital Pazarlama Türleri Nelerdir?
Gelişen teknolojilerin ve dijitalleşmenin ışığından dünyada gelişmekte ve dijitalleşmektedir. Bu teknolojik gelişimler ve dijital dönüşümlerde hem sektörel anlamda hem de akademi anlamında yenilikler getirmektedir.
Bu yeniliklerin arasında da değişen kullanıcı portföyleri ve müşteri deneyimleri ön plana çıkmaktadır. Çünkü artık günümüz dünyasında eski alışkanlıklar dijitalleşme ve teknolojik gelişimlerle birlikte köklü değişimler yaşamaktadır ve bu değişimlerden biri de alışveriş davranışlarının değişmesidir. Artık günümüz dijital dünyasında her şey dijitalleşmekte ve bu dijitallik tutumu da pazarlama yöntemlerinin değişmesine sebep olmaktadır.
Bu dönüşümler bağlamında da hayatımıza dijital pazarlama kavramı girmektedir ve pazarlamanın da dijitalleşerek günümüze adapte oluşu yeni pazarlama pratikleri oluşturmaktadır.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Günümüz internet çağında özellikle arama motorları çok büyük bir öneme sahip olmaktadır. Bu nedenle de arama motorlarında üste çıkmak markalar içinde çok dikkat edilen bir konu olmaktadır. Bu yüzdende arama motoru optimizasyonu yani SEO pazarlama açısından oldukça büyük bir öneme sahip olmaktadır. Çünkü marka aramalarda ne kadar yukarıda çıkarsa o kadar tıklama alabilir ve aynı zamanda da satış yaparak dijital dünyada sesini duyurabilir.
E-mail Marketing
Çağımızda hemen hemen herkesin bir e-mail adresi bulunmaktadır ve bu yöntem iyi kullanıldığı takdirde çok etkili olabilmektedir. Çünkü, insanların birçoğu her gün maillerini kontrol etmektedir ve eğer doğru bir yöntem ile doğru bir görsel ve açıklama ile o kişilere mail atılırsa bu da markanızın hem bilinirliğini hem de satış yapmasını kolaylaştırmaktadır.
Viral Pazarlama
Ağızdan ağıza pazarlamanın dijital hali gibi düşünülebilecek olan viral pazarlama yönteminde şirketler bir görsel veya video ile popüler olmayı amaçlamaktadır. Ancak, ucuz bir yöntem olmasına rağmen kontrol boşluğu bulunmaktadır.
Sosyal Medya Pazarlaması
Dijitalleşen dünyanın belki de en önemli pazarlama sahalarından biri de hiç şüphesiz sosyal medya pazarlamasıdır. Çünkü, kullanım oranları her geçen gün artmakta olan sosyal medya mecraları aynı zamanda da büyük bir hedef kitle olmaktadır ve şirketler bu büyük hedef kitleyi ellerinden kaçırmamak adına yoğun bir pazarlama kampanyası planlamaktadır. Bu da doğal olarak dijital pazarlama bağlamında sosyal medyayı çok önemli bir konuma taşımaktadır ve dijital pazarlama için çok önemli bir gelişme olarak yorumlanabilmektedir.
www.timsahajans.com.tr