Dijital Pazarlama Terimleri Nelerdir?

Dijital Pazarlama Terimleri Nelerdir?

Gelişen teknolojilerin ışığında internetin ve dijitalleşmenin büyük bir dönüşüm geçirmesiyle birlikte pazarlamada birtakım değişimler yaşamak zorunda kalmıştır ve dijital pazarlama diye bir yapılanma oluşmuştur. Bu oluşumda kendi içinde terimsel bazı uygulamalar geliştirerek gelişmiş ve günümüzde de önemini arttırmıştır. Bu nedenle de genel hatlarıyla dijital pazarlama terimlerinin incelenmesi gerekmektedir.

B2B (Business-to-Business)

Yalnızca dijital pazarlama açısından değil genel olarak pazarlama açısından önemli olan B2B pazarlama şirketlerin şirketlerle yaptıkları pazarlama faaliyetlerini tanımlamak için kullanılmaktadır.

B2C (Business-to-Consumer)

Bir diğer önemli pazarlama terimi ise B2C olmaktadır. Bu pazarlama biçimi genel hatlarıyla şirketlerin müşterilerine karşı yaptıkları pazarlama faaliyetlerini tanımlamak adına kullanılmaktadır.

CTR (Click-Through Rate)

CTR genel hatlarıyla incelendiğinde dijital pazarlama dahilinde çıkılan reklamların tıklanma oranlarını göstermekte olan bir terim olmaktadır.

Conversion Rate

Dijital olarak çıkılan içeriklerin hedef doğrultusunda yapılması istenen işlemlerin yapılmasının sağlanması olarak ifade edilebilecek olan dönüşüm oranını ifade etmektedir.

Landing Page

Türkçesi açılış sayfası olan landing page aslında bir arama yapıldığı zaman kişilerin karşısına çıkan ilk arama sonucu sayfasını ifade etmek için kullanılmaktadır.

CPC (Cost Per Click)

Türkçe adıyla tıklama başı maliyet olan CPC, bir reklamverenin çıktığı reklamlardaki tıklanma başına ödediği tutarı ifade etmektedir.

Quality Score (Kalite Puanı)

Kalite puanı olarak ifade edilen quality score, temelde Adwords reklamlarında sayfanızın üste çıkması konusunda yardımcı olan bir etken olmaktadır. Ayrıca, bu puanın artması için kaliteli ve iyi içerikler hazırlanması gerekmektedir.

CAC (Customer Acquisition Cost)

İşletmenize veya şirketinize müşteri kazandırmak adına yapılan maliyetler olarak ifade edilebilecek olan CAC, müşteri kazanmak adına harcanacak maliyetlerin bütünüdür.

CPM (Cost Per Thousand Impressions)

Bin gösterim başına maliyet olarak ifade edilebilecek olan CPM, genellikle görüntülü dijital reklamlarda kullanılan ve her bin gösterim için belirlenen tutardır.

CTA (Call to Action)

Ziyaretçileri potansiyel müşteri haline getirmeyi hedefleyen resim veya düğme olarak tanımlanabilmektedir.

A/B Split Testing

A/B testi olarak ifade edilen bu dijital pazarlama terimi, hangi reklamın daha çok dikkat çekeceğini ölçmek için aynı anda birkaç reklam çıkmak olarak tanımlanabilmektedir.

https://www.timsahajans.com.tr[/vc_column_text][/vc_column]

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans