Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlamadan önce dijital kanalları anlamak ve tanımak gerekir. İnternet, sosyal medya, mobil cihazlar ve akıllı cihazlar bunlar dijital kanallar içerisinde yer alan pazarlama alanıdır. Klasik olan pazarlama yöntemlerinin dışında olan bu yöntem ilk olarak 21.YY’da internetin yaygınlaşması sonrasında önem kazanmaya başladı.
Günümüzde dijital pazarlama yöntemi ülkemiz dahil dünyanın tüm ülkelerinde aktif olarak kullanılıyor. Fakat ülkemizde dijital dünyada internet üzerinden alışverişlerin bazı ülkelere oranla düşük olduğunu da görmezden gelemeyiz. Örneğin Amerika’da insanların büyük bir bölümü alışverişlerini internet üzerinden yapıyor. Bunun en önemli nedenlerinin başında ülkemizde firmaların henüz dijital pazarlamaya gerekli önemi vermemesinden kaynaklanıyor.
Dijital Pazarlamanın Temel Mantığı
Dijital pazarlamanın mantığında bir ürün ya da hizmetin internet üzerinden duyurularak insanların faydalanmasını sağlayabilmek, böylece marka kendi bilinirliğini artırırken daha fazla kazanma imkanı yakalamış oluyor. Dijital dünyanın firma sahiplerine kazandırmış olduğu avantajlardan birisi de paranın satın alamayacağı şeyleri sunabiliyor olması. Örneğin parayla da olsa yeterli sayıda insanlara ulaşamayabilirsiniz. Ancak dijital pazarlama sayesinde istediğiniz kitleye istediğiniz şekilde ulaşabilirsiniz. Ana taktiğinizi buna göre belirlediğiniz zaman stratejinizde başarıya ulaşacak demektir.
Dijital Pazarlama Nerede Kullanılır ve Etkisi Nelerdir?
Dijital pazarlama internet sitelerinde, sosyal medya da ve uygulamalarda kullanılabilir. Herkesin gün içerisinde görmüş olduğu ve yine mi reklam? Dediği bu reklamlar aslında dijital pazarlamanın da birer örneğidir. Çünkü günümüzde insanlar zamanlarının büyük bir bölümünü sosyal medyada geçiriyor.
İnsanların bu reklamları sürekli olarak görmesi aslında beynin bir oyunu. Çünkü beyin bu reklamları kırparak kendi içerisinde birleştiriyor ve bu sayede bilinçaltımıza yerleştiriyor.
Dijital Pazarlama Teknikleri
Sosyal medyanın görevi insanların birbirine yakınlaşması ve bu yakınlaşma neticesinde de buluşma aracı olmak. Örneğin Twitter, Facebook, Instagram pazarlama için en uygun olan ortamlardır. Bu araçların her birinin kendi içerisinde bir dili ve kullanıcısı var. Bu nedenle bu araçların hepsinde var olmak sizin daha geniş bir kitleye hitap edebilmeniz anlamına gelecektir.
Dijital pazarlamayla ilgili merak ettiğiniz konulara https://www.timsahajans.com.tr/ adresinden ulaşabilir ve hizmetlerimiz bölümünden istediğiniz destek talebinde bulunabilirsiniz.