Crawl Budget (Tarama Bütçesi) Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Crawl Budget (Tarama Bütçesi) Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Crawl Budget, Türkçede Tarama Bütçesi anlamına gelmektedir. Arama botlarının web sitesine ayırdığı tarama bütçesine Crawl Budget denir. Arama botlarının site tarama bedellerini ve sürelerini azaltma gereksiniminden dolayı ortaya çıkan bir kavramdır. Her web sitenin gücüne, içerik sayısına, niteliğine ve yoğunluğuna, teknik uyumuna göre tarama bütçesi değişkenlik göstermektedir. Peki, tarama bütçesi nedir?

Crawl Budget (Tarama Bütçesi) Nedir?

Crawl Budget yani tarama bütçesi, Google botları tarafından belirlenmiş olan bir zaman dilimi içerisinde web sitesinde dizine eklenen ve taranan sayfa sayısı olarak bilinmektedir. Kısaca bir tanım yapmak gerekirse Crawl Budget, arama motoru botlarının web sitelerini taramak için ayırdığı bütçedir. Daima web sitesinin maliyetlerini ve site sürelerini azaltmak için çalışmalar gösteren arama motorları, bu eğilim ile sitenin gücünü, içerik sayısını ve dizine eklenen içeriklerin kalitesini göz önünde bulundurarak tarama bütçesi oluşturmaktadır.

Crawl Budget (Tarama Bütçesi) Nasıl Hesaplanır?

Web sitelerine eklenen içeriklerin kalitesi, web sitesinin gücü, backlink kalitesi, sitenin sahip olduğu boyut ve dizine eklenen sayfa sayısı Google için önemli bir rol oynamaktadır. Google, bu unsurlara sahip olan web sitelerine önem vermektedir. Bu öneme bağlı olarak Google botları, web sitesini sık sık tarayarak sitede daha uzun süre vakit geçirmektedir. Tarama bütçesinin belirli bir değer altında olması durumunda sitedeki indeksler güncel olmaktan çıkar ve sayfa değerleri düşmeye başlar.

Tarama bütçesinin nasıl hesaplanacağına dair bilgiler aşağıda adım adım verilmiştir.

1. Adım: Öncelikle Google Search Console üzerinden sırası ile Menü, Dizin ve Kapsam adımlarını izleyin. Bu noktada web sitenizdeki hatalı, hariç bırakılmış ve dizine eklenmiş sayfaları görebilirsiniz.

2. Adım: Daha sonra Google Search Console sol taraftaki menüden sırası ile Ayarlar, Tarama ve Tarama İstatistikleri kısımlarına gelerek web sitenizde gündelik olarak kaç adet sayfanın tarandığını kontrol edebilirsiniz.

3. Adım: Üçüncü ve son aşama olan bu adımda, dizine eklenmiş olan sayfa sayısını günlük taranan sayfa sayısına bölün. Karşınıza tarama bütçeniz çıkacaktır. 

İzlenen adımlarda karşınıza 10 sayının üzerinde bir sonuç çıktıysa web sitesine yönelik detaylı bir optimizasyon yapılması gerekmektedir. Karşılaştığınız sonuç 3’ün altında ise web sitenizde tarama bütçesi bakımından herhangi bir sorun olmadığı anlamına gelmektedir.

https://www.timsahajans.com.tr/ 

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans