Competitor Array Analizi Nedir? Dikkat Edilmesi Gerekenler

Competitor Array Analizi Nedir? Dikkat Edilmesi Gerekenler

Rakip dizisi ya da diğer bir ifade ile Competitor Array analizi genellikle rakip firmalarınızın, şirketlerinizin performans değerlerini anlamanız, çözümlemeniz, ölçümlemeniz için kullanılan bir analiz yöntemidir. Aynı zamanda da rakip analizi yapabilmeniz için gereken önemin gösterilmesi gereken bir analizdir.

Bu analiz yöntemini yapabilmeniz için öncelikle izlemeniz gereken birkaç temel nokta vardır. Bu noktalara dikkat ettiğiniz takdirde gerçekten oldukça iyi bir competitor array analizi yapabilir ve ciddi olarak bu analizden kendinize bir fayda sağlayabilirsiniz. Bu nedenle sizler için kısaca bu analizi yaparken dikkat etmeniz gereken noktaları araştırdık.

Competitor Array (Rakip Dizisi) Analizinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Rakip dizisi analizini yaparken dikkat etmeniz gereken ana nokta aslında iki tanedir. Bunlar sektörünüzü tanımlamanız ve rakiplerinizi tanımanızdır. Sizler için bunları nasıl yapacağınızı kısaca ifade ettik.

Sektörünüzü Tanımlayın

Bu analizin en önemli adımlarından biri hiç şüphesiz sektörünüzü tanımanızdır. Çünkü, eğer faaliyet gösterdiğiniz sektörü yeteri kadar tanımıyorsanız ve sektörün dinamiklerine hâkim değilseniz bu analizi gerçekleştirebilmeniz mümkün değildir. Bunun ana nedeni ise oldukça basittir. Rakip dizisi ya da competitor array analizi temelde sektörün ve sektör içerisindeki markaların performans değerlerinin incelendiği bir analizdir.

Eğer sizler sektörü tanımadan analizi yapmaya çalışırsanız ya sonuç elde edemezsiniz ya da elde ettiğiniz sonuçlar sandığınız kadar doğru olmayabilir. Bu nedenle öncelikle sektörünüzü tanımanız ve ardından rakip dizisi analizine başvurmanız hem sizin hem de markanızın sağlığı için daha iyi olacaktır.

Rakiplerinizi Tanıyın

Rakip dizisi analizinin bir diğer önemli basamağı ise hiç şüphesiz rakiplerinizi iyi tanımanızdır. Çünkü, sektörün dinamiklerini ne kadar iyi analiz ederseniz sektör içerisinde o kadar çok yer elde edebilirsiniz. Aynı şekilde rakiplerinizi ne kadar iyi tanırsanız da elde edeceğiniz önemli bilgiler ya da rakiplerinizin zayıf noktalarını bulabilir ve bu noktalarınızı iyileştirerek rakibinizden üstün gelebilirsiniz.

Bu nedenle eğer rakip dizisi analizi yapacaksanız öncelikle sektörünüzü ardından ise rakiplerinizi iyi tanımanız önerilir. Böylelikle hem bir sürpriz ile karşılaşmaz hem de kendi konumunuzu daha da güçlendirebilirsiniz. 

https://www.timsahajans.com.tr/ 

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans