Ziyaretçileri Sitede Tutmak İçin Etkili Yöntemler Nelerdir?
Web
sitenin hedef kitlesini büyütebilmek için en önemli kural, ziyaretçileri sitede
daha uzun tutmaktır. Bu konuda web sitenin e-ticaret sitesi veya bilgi veren bir
site olması işleri değiştirmez. Profesyonel olarak siteyi geliştirmek ve site
ile ilgili her türlü problemi rahatça çözebilmek için ilk olarak site ziyaretçilerinin
sitede kalma zamanını artırmak gerekir.
Dolayısıyla epey pratik ve basit yöntemlere başvurmak önemlidir.
Ziyaretçileri
Daha Uzun Tutmak İçin Yapılması Gerekenler
Ziyaretçilerin
sitede daha uzun süre kalması ve sitenin SEO bakımından kusursuz olması için uygulanabilecek
pek çok yöntem vardır. Bu yöntemlerin başarılı bir şekilde uygulanması halinde
Google ziyaretçi memnuniyetini sağlamak ve site ile ilgili tüm problemleri
rahatlıkla fark ederek yeni stratejiler geliştirebilmek mümkündür.
1. Adım: Web Sitenizin Tasarımı ve
Performansı
Siteyi
ziyaret eden kullanıcıların sitede daha uzun süre kalması için öncelikle özen
gösterilmesi gereken unsur site tasarımı ve sitenin performansıdır. Bu konuda yapılacak
olan çalışmalar sonucunda ziyaretçi sayısı artar ve siteye gelen kullanıcılar
sitede daha uzun süre vakit geçirir. Bu durumda web sitesi arama motorlarında
daha üst sıralarda yer alır. SEO açısından da başarı elde edilmesi mümkün olur.
2. Adım: Site İçerikleri
Site
içerikleri, siteyi ziyaret eden kullanıcıları sitede daha uzun tutmak ve hemen
çıkma oranını azaltmak için en fazla özen gösterilmesi gereken etmendir. Neticede
sitenin kullanıcıya ne sunduğu ve kullanıcıların aradığını bulabilmesi bakımından
site içeriklerinin kaliteli ve SEO uyumlu olması büyük bir öneme sahiptir.
Kaliteli içerikler; ziyaretçi memnuniyeti ve Google memnuniyeti demektir.
3. Adım: Site İçi ve Site Dışı Linkleri
Site
içinde ve site dışında bulunan linkler kullanıcıların siteye ulaşması konusunda
kolaylık sağlar. Aynı zamanda daha fazla zaman geçirmesi açısından önemlidir.
Hemen çıkma oranını da büyük ölçüde etkileyen site içi ve site dışı bağlantılar
kullanıcı deneyimi ve Google açısından sitenin değer kazanmasına olanak verir.
4. Adım: Müşteri Memnuniyeti
Müşteri
memnuniyeti, özellikle e-ticaret siteleri için en önemli çalışmalardan biridir.
Müşteri memnuniyeti kazanmak için rakiplerin geri planda kalmasını sağlayacak
hizmetler sunmak gerekir. Bu durumun başarılı bir şekilde gerçekleşmesi de
sitede yapılan çalışmalar ile mümkün olabilir. Müşteri memnuniyeti, siteyi
ziyaret eden abone müşteriler olması anlamına gelir. Ziyaretçileri sitede daha
uzun süre tutmak için de abone müşteriye gereksinim duyulur.
0 Yorum