Marketing Funnel (Pazarlama Hunisi) Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Marketing Funnel (Pazarlama Hunisi) Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Marketing funnel, son zamanlarda pazarlama alanında trend kavramlardan biridir. Marketing funnel, potansiyel müşterilerin ürün veya hizmet satın almadan önce geçtiği aşamaları gösteren bir modeldir. Bu model, müşterilerin potansiyel müşterilerden gerçek müşterilere dönüşme sürecini ve pazarlama stratejilerinin hangi aşamalarda nasıl kullanılacağını açıklar. Türkçe karşılığı pazarlama hunisi olan bu model, dijital pazarlama çalışmalarında önemlidir.

Marketing Funnel (Pazarlama Hunisi) Nedir?

Marketing funnel sistemi, potansiyel müşterilerin markayı fark etme aşamasından ürünü veya hizmeti satın alma işlemini gerçekleştirene kadar olan süreci kapsar. Müşterinin yolculuğu olarak nitelendirebileceğimiz pazarlama hunisi, müşterinin markayı fark etmesinden ürün veya hizmet satın almasına kadar her aşamanın görselleştirilmesi ile hazırlanır.

Pazarlama hunisi, kimi müşterileriniz ürün veya hizmet satın alırken kimi müşterilerin neden satın almaya kadar gitmediğini anlamanıza olanak sağlar. Bu sayede müşteriyi nerede kaybettiğinizi görürsünüz. Marketing funnel tekniği, sattığınız ürünü veya hizmetin hangi aşamaları yeniden belirlemeniz ve optimize etmeniz gerektiğine dair bilgiler sunar.

Marketing funnel raporu, ürün veya hizmet satışı yaptığınız e-ticaret sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterinin hangi aşamada ürünü veya hizmeti satın almaktan vazgeçtiği hakkında bilgi edinmenize yardımcı olur. Bu sayede raporda yer alan noktaların dijital pazarlama alanında profesyonel bir ekip tarafından incelenmesi son derece önemlidir.

Marketing Funnel Aşamaları Nelerdir?

Marketing funnel ya da pazarlama hunisi, potansiyel müşterinin markayı fark etmesinden itibaren satın alma aşamasına kadar giden süreci kapsar. Bu nedenle marketing funnel, genellikle 5 aşamadan oluşur.

·         Farkındalık Aşaması

Müşterinin bir ürün veya hizmetin varlığından haberdar olduğu aşamadır. Bu aşamada, potansiyel müşteri markanızı, ürününüzü veya hizmetinizi keşfetmek için çeşitli kanallar kullanır. Bu nokta marka olarak potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek son derece önemlidir.

Farkındalık oluşturmak isteyen markalar; anlaşılır bir web sitesi tasarlayıp düzenli bloglar yayınlaması gerekir. Bunun yanı sıra markaların SEO teknikleri ile rakiplerinin önüne geçmesi ve sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanması da önemlidir.

·         Potansiyel Müşteri Aşaması

İlgi aşaması olarak da adlandırılan bu aşamada marka olarak oluşturduğunuz farkındalığın liderliğe dönüşmesini sağlamalısınız. Bu aşamada içerikleriniz ile müşterinizde markanıza, sunduğunuz ürüne veya hizmete karşı ilgi uyandırmalısınız. Bu aşamada, potansiyel müşteriler ürün veya hizmetiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için web sitenizi ziyaret edebilir veya e-posta bültenlerinize kaydolabilir.

·         Değerlendirme Aşaması

Müşterinin, ürün veya hizmetinize karşı ilgisini sürdürüp sürdürmeyeceğine karar verdiği aşamadır. Bu aşamada, potansiyel müşteriler, ürün veya hizmetinizin avantajlarını ve dezavantajlarını araştırmak için çeşitli kaynakları kullanabilirler.

·         Satın Alma Aşaması

Müşterinin ürün veya hizmetinizi satın almasıdır. Bu aşamada, müşteriler, ürün veya hizmetinizi satın almak için çeşitli kanalları kullanabilirler.

·         Sadakat Aşaması

Müşterinin, satın alma işleminden sonra markanıza sadık kalmasıdır. Bu aşamada, müşterilerin markanıza sadık kalmalarını sağlamak için müşteri memnuniyeti, müşteri deneyimi ve sadakat programları gibi farklı stratejiler kullanılabilirsiniz.

Marketing Funnel Nasıl Oluşturulur?

Pazarlama hunisi, potansiyel müşterilerden gerçek müşterilere dönüşme sürecini açıklayan ve pazarlama stratejilerinin her bir aşamada nasıl uygulanacağını belirlemenize olanak sağlar. Başarılı marketing funnel oluşturmak için şu adımları takip edebilirsiniz.

·         Marketing funnel modelinin temel amacı, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve sorunlarını çözmektir. Bu nedenle müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini ve tercihlerini anlamak için kapsamlı bir araştırma yapılması gerekir.

·         Her aşamada hedef kitlenizi tanımlayarak müşterilerinize özelleştirilmiş ve ilgi çekici içerikler sunmaya özen göstermelisiniz. Bu sayede müşterilerinizin dikkatini ve ilgilerini çekebilirsiniz.

·         Pazarlamadan satın almaya giden sürecin her aşamasında farklı içerik stratejileri kullanarak müşterilerinizi yönlendirebilirsiniz. Örneğin; farkındalık aşamasında, müşterilerinizin ilgisini çekecek sosyal medya paylaşımları yapabilirsiniz. Değerlendirme aşamasında ise müşterilerinize ürün incelemeleri ve karşılaştırmalar sunabilirsiniz.

·         Müşterilerinizin davranışlarını takip etmeniz önemlidir. Bu sayede müşterilerinizin hangi aşamada olduğunu ve ihtiyaçlarının neler olduğunu belirleyebilirsiniz.

·         Satın alma aşamasında müşterilerinizin satın alma sürecini optimize ederek daha pratik hale getirebilirsiniz.

·         Müşterilerinize özel teklifler ve avantajlar sunarak markanıza sadakat duymalarını sağlayabilirsiniz.

Marketing funnel oluşturma süreci, markanızın başarısı için son derece önemlidir. Pazarlama stratejilerinizi belirlemek amacıyla detaylı bilgi edinmek istiyorsanız https://timsahajans.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans