Marka Farkındalığı Nedir? Nasıl Yaratılır?
Günümüz rekabetçi yapısı içerisinde markaların öne
çıkabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmeleri için öncelikle kendi
farkındalıklarını yaratmaları gerekir. Çünkü, günümüzde pek çok marka
birbiriyle ciddi bir rekabet içerisindedir ve bu rekabet ortamında kendi
farkındalığını yaratamayan birçok marka pazardan silinir. Bunun ana nedeni ise
mevcut rekabetçi durum bağlamında firmaların rakiplerini pazardan atmak için
ellerinden geleni yapmasıdır.
Marka Farkındalığı Nedir?
Markafarkındalığı en genel tanımlama ile müşterilerinizin özellikle de
girmeyi hedeflediğiniz pazardaki potansiyel müşterilerinizin ürün ya da
hizmetlerinizden ne kadar haberdar olduğudur. Bu bakımdan da aslında marka
farkındalığı olarak ifade edilen şey kısaca rakiplerinizin ne kadar önünde
olduğunuzun ölçümlenmesi sürecidir. Bu nedenle de marka farkındalığınızı
attıracak çeşitli süreçler izlemeniz önerilir. Sizler için marka farkındalığının
nasıl yaratılacağını ve arttırılacağını kısaca derledik.
Marka Farkındalığı Nasıl Yaratılır?
Marka farkındalığının yaratılabilmesi için çeşitli
alternatifler vardır. Bu alternatifler içerisinde ne sık kullanılan yöntemler
ise genellikle doğrudan reklam kullanımı ile sağlanan marka farkındalığıdır.
Ancak, bunun dışında TV, dergi, gazete gibi geleneksel yöntemler ve sosyal medya,
e-mail pazarlaması gibi dijital yöntemler kullanılabilir.
Bu yöntemlerin dışında ise genellikle daha büyük şirketlerin
tercih ettiği açık günler, canlı ya da kişiselleştirilmiş etkinliklerde marka
farkındalığının oluşturulması adına olumlu bir etkiye sahiptir. Çünkü, hedef
kitlenin markayı birebir deneyimlemesine olanak tanıyan bir yapılanması vardır.
Buna örnek olarak bir markanın çıkardığı yeni bir ürünün tanıtımı için çeşitli
fenomenlerin ya da bloggerların etkinliğe davet edilmesi ve bu sayede de
ağızdan ağıza pazarlamanın yapılması sağlanabilir.
Etkinliğe davet edilen davetlilerin ise ürününüz
deneyimleyerek çeşitli mecralarda paylaşması, arkadaşlarına anlatması,
takipçilerine deneyimlerini aktarması da marka farkındalığınızın oluşması ve
artması için büyük bir etkiye sahiptir.
Bunun yanı sıra davet edilen fenomenlerin deneyimleri
neticesinde takipçileri de ürünü denemek isteyebilir. Böylelikle fenomen
dışındaki diğer kişilerde ürününüzden bahsederek aslında kısa sürede bir trend
olmasını sağlayabilirler. Özellikle de dijital temelli platformlarda sizin
belirlediğiniz bazı hashtagler ile paylaşım yapmaları da önemli bir etkinin
oluşmasına yardım edebilir. Bu sayede de marka olarak kendi farkındalığınızı ve
bilinirliğinizi rahatlıkla arttırabilirsiniz.
0 Yorum