Marka Farkındalığı Nedir? Nasıl Yaratılır?

Marka Farkındalığı Nedir? Nasıl Yaratılır?

Günümüz rekabetçi yapısı içerisinde markaların öne çıkabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmeleri için öncelikle kendi farkındalıklarını yaratmaları gerekir. Çünkü, günümüzde pek çok marka birbiriyle ciddi bir rekabet içerisindedir ve bu rekabet ortamında kendi farkındalığını yaratamayan birçok marka pazardan silinir. Bunun ana nedeni ise mevcut rekabetçi durum bağlamında firmaların rakiplerini pazardan atmak için ellerinden geleni yapmasıdır.

Marka Farkındalığı Nedir?

Markafarkındalığı en genel tanımlama ile müşterilerinizin özellikle de girmeyi hedeflediğiniz pazardaki potansiyel müşterilerinizin ürün ya da hizmetlerinizden ne kadar haberdar olduğudur. Bu bakımdan da aslında marka farkındalığı olarak ifade edilen şey kısaca rakiplerinizin ne kadar önünde olduğunuzun ölçümlenmesi sürecidir. Bu nedenle de marka farkındalığınızı attıracak çeşitli süreçler izlemeniz önerilir. Sizler için marka farkındalığının nasıl yaratılacağını ve arttırılacağını kısaca derledik.

Marka Farkındalığı Nasıl Yaratılır?

Marka farkındalığının yaratılabilmesi için çeşitli alternatifler vardır. Bu alternatifler içerisinde ne sık kullanılan yöntemler ise genellikle doğrudan reklam kullanımı ile sağlanan marka farkındalığıdır. Ancak, bunun dışında TV, dergi, gazete gibi geleneksel yöntemler ve sosyal medya, e-mail pazarlaması gibi dijital yöntemler kullanılabilir.

Bu yöntemlerin dışında ise genellikle daha büyük şirketlerin tercih ettiği açık günler, canlı ya da kişiselleştirilmiş etkinliklerde marka farkındalığının oluşturulması adına olumlu bir etkiye sahiptir. Çünkü, hedef kitlenin markayı birebir deneyimlemesine olanak tanıyan bir yapılanması vardır. Buna örnek olarak bir markanın çıkardığı yeni bir ürünün tanıtımı için çeşitli fenomenlerin ya da bloggerların etkinliğe davet edilmesi ve bu sayede de ağızdan ağıza pazarlamanın yapılması sağlanabilir.

Etkinliğe davet edilen davetlilerin ise ürününüz deneyimleyerek çeşitli mecralarda paylaşması, arkadaşlarına anlatması, takipçilerine deneyimlerini aktarması da marka farkındalığınızın oluşması ve artması için büyük bir etkiye sahiptir.

Bunun yanı sıra davet edilen fenomenlerin deneyimleri neticesinde takipçileri de ürünü denemek isteyebilir. Böylelikle fenomen dışındaki diğer kişilerde ürününüzden bahsederek aslında kısa sürede bir trend olmasını sağlayabilirler. Özellikle de dijital temelli platformlarda sizin belirlediğiniz bazı hashtagler ile paylaşım yapmaları da önemli bir etkinin oluşmasına yardım edebilir. Bu sayede de marka olarak kendi farkındalığınızı ve bilinirliğinizi rahatlıkla arttırabilirsiniz.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans