Lokal SEO Nedir? Bölgesel SEO Teknikleri
Günümüzde
değişen alışveriş alışkanlıkları, markaları dijital platformlarda güçlenmeye
itmektedir. Lokal SEO, işletmelerin yerel arama sonuçlarında daha
görünür olmasını sağlayan dijital pazarlama stratejileri arasında yer alır.
Lokal SEO diğer adıyla bölgesel SEO, markaların yerel müşterilerine
ulaşmasına ve çevrimiçi olarak bulunabilirliğini arttırmasına yardımcı olur.
2005’te
Google Maps servisinin kullanıma açılmasıyla işletmelerin verileri Maps’e
aktarılmaya başladı ve işletme konumlarını haritalarda görebildik. Google Maps
servisinin her geçen gün etkisini arttırmaya başlaması, kullanıcıların yerel
aramalarda daha yararlı sonuçlar elde etmesine olanak sağladı. Bu sebeple SEO
sinyalleri, lokal aramalar için oldukça önemli hale geldi.
Lokal
SEO Nedir?
Coğrafi
konum veren her aramaya lokal arama denir. Sunduğunuz ürün veya hizmet ile
ilgili yerel aramalardan daha fazla kullanıcı çekmek amacıyla gerçekleştirilen
optimizasyon işlemine lokal SEO adı verilir. Lokal SEO çalışmaları, genel
anlamda lokasyon bazlı kullanıcıların anlık olarak yaptığı arama sonuçlarında
ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanıza yardımcı olan çalışmaların bütünüdür.
Google
lokal SEO hizmetleri,
işletmeniz ile ilgili temel bilgileri ad, adres, web sitesi, iletişim numarası,
çalışma saatleri, hizmetler, sosyal medya profilleri, yerel dizinler ve
Google'daki işletme sayfanız olarak optimize eden sistemdir.
Yerel
SEO olarak da
adlandırılan lokal SEO, anlık aramalarda yerel kullanıcıların dikkatini çekmek
isteyen markalar tarafından gerçekleştirilmesi gereken optimizasyon işlemidir. Google’ın
yanı sıra işletmenizin Yandex, Bing, Apple Maps gibi farklı platformlarda da bulunması
önemlidir.
Bölgesel
SEO Teknikleri Nelerdir?
Bölgesel
SEO teknikleri,
işletmenin yerel arama sonuçlarında üst sıralarda yer almasını sağlamak için
kullanılan stratejilerin toplamıdır. Lokal SEO teknikleri ile
işletmenizin daha fazla yerel kullanıcıya ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bölgesel
arama motoru optimizasyonu tekniklerini uygulamak için aşağıdaki adımları
takip edebilirsiniz:
·
İşletmeler,
yerel arama sonuçlarında daha iyi bir sıralama elde etmek için Google My
Business sayfalarını optimize etmelidir. Bu, işletmenin açık adresini, telefon
numarasını, çalışma saatlerini ve diğer bilgileri içermelidir.
·
Yerel
anahtar kelime kullanımına dikkat edilmelidir. Lokal SEO optimizasyonu
yaparken web sitenizdeki içeriklerini yerel anahtar kelimeler ile optimize
etmelisiniz. Bu içerikler, işletmenizin hizmet verdiği bölgeyi, ürünlerini veya
hizmetleri içerebilir.
·
İşletmeler,
Yelp ve diğer popüler yerel dizinlere kaydolmalı ve listelenmelidir. Bu sayede
işletmenizin yerel arama sonuçlarında daha yüksek bir sıralama elde etmesine destek
olabilirsiniz.
·
İşletmeler,
yerel bloglar ve haber sitelerine katılarak yerel arama sonuçlarındaki
görünürlüklerini arttırabilirler. Bu, işletmenin yerel hedef kitlelerine
ulaşmasına yardımcı olur.
·
İşletmeler,
mobil cihazlarda uyumlu bir web sitesi kullanarak yerel arama sonuçlarında daha
yüksek bir sıralama elde edebilirler. Çünkü mobil cihazların kullanımının artmasıyla
mobil cihazlar üzerinden yapılan aramalar da artıyor.
Bölgesel
SEO teknikleri,
işletmelerin yerel arama sonuçlarında daha yüksek bir sıralama elde etmelerine
ve daha fazla müşteriye ulaşmalarına yardımcı olabilir.
Profesyonel
SEO hizmetleri hakkında detaylı bilgi edinmek için https://www.timsahajans.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
0 Yorum