İçerik Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

İçerik Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Sosyal bilimlerde kullanılan en temel tekniklerden olan içerik analizi, oluşturulmuş bir içeriğin detaylı bir şekilde incelendiği ve çözümlendiği araştırma yöntemidir. Dijital pazarlama alanında da sıkça kullanılan içerik analizi, pazarlama ve tanıtım amacıyla üretilen içeriklerin dijital platformlarda ne kadar kullanıcıya eriştiğinin anlaşılması açısından önemlidir. İçerik analizi de dijital pazarlama alanında sıkça başvurulan, nicel ve nitel yollarla yapılan analizleri kapsar.

İçerik analizi, markalar ve firmalar tarafından üretilen dijital içeriklerin optimize edilerek daha fazla kullanıcıya erişilmesine olanak sağlar. İçerik analizi profesyonel ve doğru bir biçimde yapıldığında ürün veya hizmet satışını arttıran önemli bir faktördür.

Dijital Pazarlamada İçerik Analizi Nedir?

Dijital pazarlama ve tanıtım konusunda önemli olan içerik analizi, dijital içeriklerde kullanılan metin, görsel, video, ses, linkler ve anahtar kelimelerin araştırılması ve analiz edilmesi amacıyla kullanılan analiz yöntemlerinden biridir. Dijital pazarlamada içerik analizi, online olarak ürün veya hizmet satışı yapan markalar ve firmalar açısından son derece önemlidir.

Üretilen dijital içeriklerin belirli bir izleyici ve okuyucu kitlesine ulaşması amacıyla belirli zaman aralıklarında analiz edilmesi ve denetlenmesi gerekir. Ancak bu sayede hedef kitleye sağlıklı bir biçimde ulaşım sağlanabilir.

Dijital pazarlama içerik analizi konusunda dikkat edilmesi gereken temel unsur tüketici davranışlarıdır. Örneğin; cep telefonu kategorisinde hazırlanan bir içerikte “cep telefonu modelleri” anahtar kelimesinin ne sıklıkla kullanıldığını öğrenmek için yapılan çalışma, üreten kişiler ile ilgili bir analizdir. Tüketici ile ilgili analiz ise ilgili içeriğin kaç dakikada okunduğu ve metnin anlaşılırlığıdır.

Dijital Pazarlamada İçerik Analizi Nasıl Yapılır?

İçerik analizi; web sitesi, sosyal medya gönderisi, e-posta içerikleri, ürün veya hizmet sayfası gibi platformlara göre çeşitlere ayrılabilir. İçerik analizi çeşitleri arasında herhangi bir platformda yer alan içeriği analiz etmek için dikkat etmeniz gereken temel nokta, içeriği ziyaret eden kitlenin ne aradığını bilmektir. Örneğin; arama motorlarında yapılan aramalarda kısa kelime öbeği kullanımı daha yaygındır. Bu nedenle web siteniz için oluşturduğunuz SEO blog içeriklerinde, anahtar kelime kullanımına dikkat etmeniz yararlı olacaktır.

İçerik analizi konusunda çeşitli içerik analizi programları kullanmanız markanız için doğru analizler yapmanıza olanak sağlar. İçerik analizi sürecini iyileştirmek ve hızlandırmak amacıyla pek çok farklı yazılım ve SEO aracı bulabilirsiniz. Bu programlar sayesinde web sitenizdeki sayfaların ve içeriklerin analizini yapabilirsiniz.

İçerik analizleri ile elde ettiğiniz sonuçlarda içeriklerin kitlenin aradığı şeyle tam anlamıyla örtüşüp örtüşmediğine dikkat etmelisiniz. İçeriğin bulunduğu sayfada hemen çıkma oranı yüksek ise bu durumda içeriğiniz hedef kitlenizin aradığı konu ile tam anlamıyla örtüşmediği anlamına gelir.

Dijital Pazarlamada İçerik Analizinin Önemi

İçerik pazarlaması alanında markanız için ürettiğiniz içeriklerin performansını arttırmak amacıyla belirli zaman aralıklarında içeriklerin analiz edilmesi gerekir. Bu sayede markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

İçerik analizi yöntemi ile oluşturulan içeriklerin performansını istatiksel ve sayısal veriler sonucu doğru bir biçimde analiz edebilirsiniz. Daha sonra ürettiğiniz içeriklerde bu verileri göz önünde bulundurmanız faydalı olacaktır.

İçerik Analizi Metrikleri

İçerik analizi programlarında çeşitli zaman aralıklarında verilerin nasıl değiştiğini gösteren sayılar ve grafikler çıkar. Web sitenizdeki içeriklerin analizi için içerik analizi programlarında karşınıza çıkabilecek metrikleri şu şekilde sıralayabiliriz:

·      Ziyaretçi Sayısı: İçeriğinizin belli bir zaman diliminde aldığı ziyaretçiyi gösterir. Bu sayı yeni ve geri dönen ziyaretçi olarak farklı gruplara ayrılır. Yeni ziyaretçiler sitenizi ilk defa ziyaret eden kişiler iken geri dönen kullanıcılar sitenizi birçok kez ziyaret eden kişileri kapsar.

·      Trafik Kaynağı: Bu metrik, web sitenize nereden ulaşıldığını gösterir. Coğrafi olarak ülke/bölge analizi yapabileceğiniz gibi ziyaretçilerin hangi kaynaktan sizin içeriğinize ulaştıklarını da analiz edebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden, reklamlardan ya da doğrudan arama ile gelen kişileri bu metrikten analiz edebilirsiniz.

·      Zaman Aralığı: Web sitenizin en çok hangi zaman aralıklarında ziyaret edildiğini öğrenmenize olanak sağlar. Bu da içerik takvimi yaparken işinize yarayacak bir veridir.

·      Hemen Çıkma Oranı: Bounce rate olarak da adlandırılan hemen çıkma oranı, web sitenizi ziyaret eden kişilerin web sitenizde ne kadar zaman geçirildiğini ve herhangi bir ikincil aksiyon almadan sayfadan çıkan ziyaretçi oranını gösterir. Hemen çıkma oranının düşük olması, iyi bir durumdur. Hemen çıkma oranı yüksekse, ziyaretçilerin içeriklerden memnun olmadığını ya da içeriğin ilgilerini çekmediğini anlayabilirsiniz.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans