İçerik Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
Sosyal
bilimlerde kullanılan en temel tekniklerden olan içerik analizi,
oluşturulmuş bir içeriğin detaylı bir şekilde incelendiği ve çözümlendiği
araştırma yöntemidir. Dijital pazarlama alanında da sıkça kullanılan içerik
analizi, pazarlama ve tanıtım amacıyla üretilen içeriklerin dijital
platformlarda ne kadar kullanıcıya eriştiğinin anlaşılması açısından önemlidir.
İçerik analizi de dijital pazarlama alanında sıkça başvurulan, nicel ve nitel
yollarla yapılan analizleri kapsar.
İçerik analizi,
markalar ve firmalar tarafından üretilen dijital içeriklerin optimize edilerek
daha fazla kullanıcıya erişilmesine olanak sağlar. İçerik analizi profesyonel
ve doğru bir biçimde yapıldığında ürün veya hizmet satışını arttıran önemli bir
faktördür.
Dijital Pazarlamada İçerik Analizi Nedir?
Dijital pazarlama ve tanıtım konusunda önemli olan
içerik analizi, dijital içeriklerde kullanılan metin, görsel, video, ses, linkler
ve anahtar kelimelerin araştırılması ve analiz edilmesi amacıyla kullanılan analiz
yöntemlerinden biridir. Dijital pazarlamada içerik analizi, online olarak ürün
veya hizmet satışı yapan markalar ve firmalar açısından son derece önemlidir.
Üretilen
dijital içeriklerin belirli bir izleyici ve okuyucu kitlesine ulaşması amacıyla
belirli zaman aralıklarında analiz edilmesi ve denetlenmesi gerekir. Ancak bu
sayede hedef kitleye sağlıklı bir biçimde ulaşım sağlanabilir.
Dijital
pazarlama içerik analizi konusunda
dikkat edilmesi gereken temel unsur tüketici davranışlarıdır. Örneğin; cep
telefonu kategorisinde hazırlanan bir içerikte “cep telefonu modelleri” anahtar
kelimesinin ne sıklıkla kullanıldığını öğrenmek için yapılan çalışma, üreten
kişiler ile ilgili bir analizdir. Tüketici ile ilgili analiz ise ilgili
içeriğin kaç dakikada okunduğu ve metnin anlaşılırlığıdır.
Dijital Pazarlamada İçerik Analizi Nasıl Yapılır?
İçerik analizi;
web sitesi, sosyal medya gönderisi, e-posta içerikleri, ürün veya hizmet
sayfası gibi platformlara göre çeşitlere ayrılabilir. İçerik analizi
çeşitleri arasında herhangi bir platformda yer alan içeriği analiz etmek
için dikkat etmeniz gereken temel nokta, içeriği ziyaret eden kitlenin ne
aradığını bilmektir. Örneğin; arama motorlarında yapılan aramalarda kısa kelime
öbeği kullanımı daha yaygındır. Bu nedenle web siteniz için oluşturduğunuz SEO
blog içeriklerinde, anahtar kelime kullanımına dikkat etmeniz yararlı
olacaktır.
İçerik analizi
konusunda çeşitli içerik analizi programları kullanmanız markanız için doğru
analizler yapmanıza olanak sağlar. İçerik analizi sürecini iyileştirmek ve
hızlandırmak amacıyla pek çok farklı yazılım ve SEO aracı bulabilirsiniz. Bu
programlar sayesinde web sitenizdeki sayfaların ve içeriklerin analizini
yapabilirsiniz.
İçerik
analizleri ile elde ettiğiniz sonuçlarda içeriklerin kitlenin aradığı şeyle tam
anlamıyla örtüşüp örtüşmediğine dikkat etmelisiniz. İçeriğin bulunduğu sayfada hemen
çıkma oranı yüksek ise bu durumda içeriğiniz hedef kitlenizin aradığı konu
ile tam anlamıyla örtüşmediği anlamına gelir.
Dijital Pazarlamada İçerik Analizinin Önemi
İçerik
pazarlaması alanında
markanız için ürettiğiniz içeriklerin performansını arttırmak amacıyla belirli
zaman aralıklarında içeriklerin analiz edilmesi gerekir. Bu sayede markanızın
daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
İçerik analizi
yöntemi ile oluşturulan içeriklerin performansını istatiksel ve sayısal veriler
sonucu doğru bir biçimde analiz edebilirsiniz. Daha sonra ürettiğiniz
içeriklerde bu verileri göz önünde bulundurmanız faydalı olacaktır.
İçerik Analizi Metrikleri
İçerik analizi programlarında çeşitli zaman aralıklarında verilerin nasıl değiştiğini gösteren sayılar ve grafikler çıkar. Web sitenizdeki içeriklerin analizi için içerik analizi programlarında karşınıza çıkabilecek metrikleri şu şekilde sıralayabiliriz:
·
Ziyaretçi
Sayısı: İçeriğinizin
belli bir zaman diliminde aldığı ziyaretçiyi gösterir. Bu sayı yeni ve geri
dönen ziyaretçi olarak farklı gruplara ayrılır. Yeni ziyaretçiler sitenizi ilk
defa ziyaret eden kişiler iken geri dönen kullanıcılar sitenizi birçok kez
ziyaret eden kişileri kapsar.
·
Trafik
Kaynağı: Bu metrik, web
sitenize nereden ulaşıldığını gösterir. Coğrafi olarak ülke/bölge analizi
yapabileceğiniz gibi ziyaretçilerin hangi kaynaktan sizin içeriğinize
ulaştıklarını da analiz edebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden, reklamlardan ya
da doğrudan arama ile gelen kişileri bu metrikten analiz edebilirsiniz.
·
Zaman
Aralığı: Web sitenizin
en çok hangi zaman aralıklarında ziyaret edildiğini öğrenmenize olanak sağlar.
Bu da içerik takvimi yaparken işinize yarayacak bir veridir.
· Hemen Çıkma Oranı: Bounce rate olarak da adlandırılan hemen çıkma oranı, web sitenizi ziyaret eden kişilerin web sitenizde ne kadar zaman geçirildiğini ve herhangi bir ikincil aksiyon almadan sayfadan çıkan ziyaretçi oranını gösterir. Hemen çıkma oranının düşük olması, iyi bir durumdur. Hemen çıkma oranı yüksekse, ziyaretçilerin içeriklerden memnun olmadığını ya da içeriğin ilgilerini çekmediğini anlayabilirsiniz.
0 Yorum