Google Reklamlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Google Reklamlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Google, özellikle internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte çok büyük bir gelişim ivmesi yakalamıştır. Bu ivme sayesinde ise hem internet dünyasının en önemli şirketlerinden biri haline gelmiş hem de zaten çok kapsamlı bir yapılanmaya sahip olduğu ve uluslararası bir çatısı olduğu için kullanıcı sayısını inanılmaz güçlendirmiştir. Bu nedenle de Google pek çok dijital işlemin ana kaynaklarından biri halini almıştır. Özellikle de dijital pazarlama süreçlerinde çok etkin bir kullanım alanına sahip olmuştur. Bu da Google üzerinden yapılan reklamların daha büyük bir öneme sahip olmasına neden olmuş ve dijital pazarlama uzmanlarının büyük bir yoğunluk verdiği bir çerçeveye kavuşmuştur.

Bundan kaynaklı olarak sizler için Google üzerinden reklam çıkmak istediğinizde dikkat etmeniz gereken birkaç altın kuralı hazırladık.

Hedef Kitleni Belirle

Hedef kitle belirleme süreci sadece Google ADS için değil aynı zamanda da her türlü pazarlama, üretim, satış ve dağıtım ağında da gerekli olan bir noktadır. Çünkü, bir markanın ya da şirketin kendini tanıtabilmesi, ürünlerini ya da hizmetini satabilmesi için öncelikle bu süreçlerin her birinde hedef kitleyi düşünerek hareket etmesi gerekir. Bunun ana nedeni ise aslında çok basittir. Eğer bir ürünü ya da hizmeti satmak istiyorsanız öncelikle bu ürün ya da hizmeti kimlerin isteyebileceğinin araştırmasını yapmanız ve reklam verirken de bu kitleye özel uygulamalara gitmeniz gerekir.

Reklam Verme Amacınız Net Olsun

Hedef kitlenizi belirledikten sonra reklamda neyi sağlamaya çalıştığınız, ne yapmaya çalıştığınız gibi soruların cevaplarını hazırlamanız gerekir. Çünkü, eğer verdiğiniz reklamın net bir amacı yoksa bunun size olumlu etkileri de az olacaktır. Örneğin; hiç bilinmeyen bir ürünü satmaya çalıştığınızda bu ürün hakkında kitlenizin ilgisini çekecek bilgilere yer vererek satış yapmayı amaçlamanız mantıklı bir yöntem olabilir. Ancak hedefiniz satmak iken sadece bilgi vermemeniz gerekir. Hedef kitlenize bu ürünün ne işe yaradığını ne anlamı olduğunu ve eğer hedefiniz satış yapmak ise bu ürüne sahip olmalarının neden gerektiğini söylemeniz gerekir. Aksi takdirde yalnızca bilgi verirseniz hedef kitleniz ürünü satın alma eylemine girmeyebilir.

https://www.timsahajans.com.tr

TAKİP ET @timsahajans