Facebook Reklamlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Facebook Reklamlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Facebook son yıllarda bünyesine birçok markayı katması ve adını da Meta olarak değiştirmesi ile birlikte dijital pazarlama, dijital reklamcılık gibi alanlarda da kendine oldukça önemli bir alan edinmiştir. Bu sayede de Facebook ya da yeni adı ile Meta şirketi bünyesinde bulunan tüm platformlardaki reklamlar için birtakım düzenlemeler yapmıştır. Bu düzenlemeler ışığında da Facebook reklamlarında dikkat edilmesi gereken noktalar ile ilgili birkaç ipucu derledik.

Facebook Reklamları Bir Açık Artırma Sistemine Sahiptir

Facebook reklamları da Google Adwords reklamlarına benzeyen bir yapılanmaya sahiptir. Bu bakımdan da Facebook reklamları verirken Google Adwords kampanyalarına benzer bir yol izlemeniz gerekir. Örneğin, Facebook üzerinde bir reklam vermek istediğinizde seçmeniz gereken bazı anahtar kelimeler vardır. Bu anahtar kelimeler sizin markanızı, ürününüzü ve hizmetinizi tanımlayan aynı zamanda da en çok aranan kelimelerdir. Ancak, bu kelimelerin özellikle çok sık arananları çok değerlidir ve sizin sektörünüzde hizmet veren pek çok firmada o anahtar kelimeyi kullanmak ister. Bu durumda da Facebook birden fazla marka veya şirket aynı kelimeyi istiyorsa o kelime için en yüksek miktarda ödeme yapanı üst sıralara çıkarma yoluna girebilir. Bu nedenle de Facebook reklamlarında bir açık arttırma sisteminin olduğunun altının çizilmesi gerekir.

Uzun Metinler Erişimi Zorlaştırabilir

Facebook uzun metinlerin paylaşılmasına izin veren bir platform olmasının yanı sıra reklamlarında bu uzun metinleri pek göstermeme eğilimi sergilemektedir. Çünkü, örneğin bir görselin reklamını çıktığınızda ağırlıklı olarak o görseli ortaya çıkaracak işlemler yapmanız tavsiye edilir. Aksi takdirde Facebook sizin metniniz daha az kişiye ulaşmasına neden olacaktır. Bunun önlenebilmesi için ise daha kıs, net ve görsel destekli reklamlar çıkmanız tavsiye edilir.

Farklı Cihazlar ve İşletim Sistemleri İçin Farklı Reklamlar Oluşturun

Facebook üzerinden reklam verirken genellikle her cihaza uyumu otomatik sağlanacak reklamlar meydana getirebiliyorsunuz. Ancak, her işletim sistemine ayrı reklam hazırlamanız çok daha avantajlı olacaktır. Çünkü, her işletim sistemine özel olarak reklam çıktığınızda etkileşim oranınız daha da artacaktır. Örneğin, uygulamanızı tanıttığınız bir reklamda iPhone telefonlar için özel bir reklam hazırlarsanız kişiler uygulamanıza doğrudan App Store ile ulaşabilecektir. Aynı şekilde Android telefonlar için özel olarak reklam hazırladığınızda da Android telefonlar otomatik bir şekilde Play Store üzerinden uygulamanıza erişim sağlayabilecektir.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans