Facebook Dönüşümler API Nedir?

Facebook Dönüşümler API Nedir?

Facebook üzerinden yapılan reklamlar sonucunda elde edilen veriler sayesinde bir hedef kitle analizi yapılabilir. Ancak, son zamanlarda gelen güncellemeler ile birlikte bu analizlerin yapılması çok daha zor bir hal aldı. Çünkü, özellikle iOS 14 güncellemesi ile birlikte Apple, bu analizlerin yapılabileceği verileri uygulamalar ile paylaşmamaya başladı.

Bu durumda Facebook ve diğer sosyal medya uygulamaları üzerinden verilen reklamların ölçümleri esnasında çeşitli sorunların meydana gelmesine neden oldu. Bu bağlamda da Facebook bir adım atarak Dönüşümler API'si (Facebook Conversion API- CAPI) adı verilen bir düzenleme getirdi. Bu düzenleme sayesinde elde edilen veriler kalitelerine, performanslarına ve hedefleme konusundaki başarılarına göre gruplandırılarak değerlendirilmeye başladı. Böylelikle de Facebook Pixel standart browser çerezleri kullanırken, FacebookCAPI server üzerinden verileri toplayarak daha sıkı bir takip mekanizması geliştirdi. Bu sayede de verileri daha verimli olarak elde etme şansı yakaladı.

Facebook Dönüşümler API Nasıl Çalışır?

Facebook Dönüşümler API genel anlamda sunucu bazlı çalışan bir sistemdir. Bu nedenle de sitenizi ziyaret eden kullanıcıların tarayıcılarına çerez eklemez onun yerine kullanıcı bilgileri Facebook ile server üzerinden paylaşılır. Bunun bir getirisi olarak da ziyaretçi bilgileri daha kolay bir şekilde tanımlanabilir ve hedef kitlenizi daha iyi analiz etmeniz hususunda yardımcı olur.

Facebook CAPI Ne İşe Yarar?

Facebook Conversion API sayesinde var olan bütün sınırlılıklardan kurtulabilirsiniz. Çünkü hem e-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıların bilgilerine hem de odaklanmış reklamlar sayesinde hedef kitleniz ile daha yüksek performanslı içerikler üretebilirsiniz.

Facebook CAPI kullanarak ziyaretçilerin tarayıcılarına çerez eklenmediği için son güncellemeler ile gelen bazı engeller aşılabilir. Bu sayede de sitenizi ziyaret eden kullanıcının hangi sayfalarınıza baktığını, hangi ürünleri sepetine eklediğini, sipariş tamamlayıp tamamlamadığını kolaylıkla tespit edebilirsiniz. Aynı zamanda da tüm verileri daha rahat analiz edebileceğiniz gibi hedef kitleleriniz için en uygun olan reklamları da kolaylıkla tespit edebilirsiniz.

Bu nedenle de Facebook CAPI sayesinde oldukça büyük verilere ulaşabilir, bu verileri analiz edebilir ve son zamanlardaki olumsuz güncellemelerden etkilenmeyebilirsiniz.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans