Facebook Dönüşümler API Nedir?
Facebook üzerinden yapılan reklamlar sonucunda elde edilen
veriler sayesinde bir hedef kitle analizi yapılabilir. Ancak, son zamanlarda
gelen güncellemeler ile birlikte bu analizlerin yapılması çok daha zor bir hal
aldı. Çünkü, özellikle iOS 14 güncellemesi ile birlikte Apple, bu analizlerin
yapılabileceği verileri uygulamalar ile paylaşmamaya başladı.
Bu durumda Facebook ve diğer sosyal medya uygulamaları
üzerinden verilen reklamların ölçümleri esnasında çeşitli sorunların meydana
gelmesine neden oldu. Bu bağlamda da Facebook bir adım atarak Dönüşümler API'si
(Facebook Conversion API- CAPI) adı verilen bir düzenleme getirdi. Bu düzenleme
sayesinde elde edilen veriler kalitelerine, performanslarına ve hedefleme
konusundaki başarılarına göre gruplandırılarak değerlendirilmeye başladı.
Böylelikle de Facebook Pixel standart browser çerezleri kullanırken, FacebookCAPI server üzerinden verileri toplayarak daha sıkı bir takip
mekanizması geliştirdi. Bu sayede de verileri daha verimli olarak elde etme
şansı yakaladı.
Facebook Dönüşümler API Nasıl Çalışır?
Facebook Dönüşümler API genel anlamda sunucu bazlı çalışan
bir sistemdir. Bu nedenle de sitenizi ziyaret eden kullanıcıların
tarayıcılarına çerez eklemez onun yerine kullanıcı bilgileri Facebook ile
server üzerinden paylaşılır. Bunun bir getirisi olarak da ziyaretçi bilgileri
daha kolay bir şekilde tanımlanabilir ve hedef kitlenizi daha iyi analiz
etmeniz hususunda yardımcı olur.
Facebook CAPI Ne İşe Yarar?
Facebook Conversion API sayesinde var olan bütün
sınırlılıklardan kurtulabilirsiniz. Çünkü hem e-ticaret sitenizi ziyaret eden
kullanıcıların bilgilerine hem de odaklanmış reklamlar sayesinde hedef kitleniz
ile daha yüksek performanslı içerikler üretebilirsiniz.
Facebook CAPI kullanarak ziyaretçilerin tarayıcılarına çerez
eklenmediği için son güncellemeler ile gelen bazı engeller aşılabilir. Bu
sayede de sitenizi ziyaret eden kullanıcının hangi sayfalarınıza baktığını,
hangi ürünleri sepetine eklediğini, sipariş tamamlayıp tamamlamadığını
kolaylıkla tespit edebilirsiniz. Aynı zamanda da tüm verileri daha rahat analiz
edebileceğiniz gibi hedef kitleleriniz için en uygun olan reklamları da
kolaylıkla tespit edebilirsiniz.
Bu nedenle de Facebook CAPI sayesinde oldukça büyük verilere
ulaşabilir, bu verileri analiz edebilir ve son zamanlardaki olumsuz
güncellemelerden etkilenmeyebilirsiniz.
0 Yorum