Clickbait Nedir? Nasıl Yapılır?

Clickbait Nedir? Nasıl Yapılır?

Clickbait; kişileri bir resim, video ya da haber bağlantısını tıklamaya teşvik eden ilgi çekici başlık ve resimler ile yapılan tıklama tuzağıdır. Tıklama tuzağı görselleri ve başlıkları, genel olarak nesnel gerçekleri sunmaz. Bunun yerine duyguları ve merakı canlandırmaya çalışır. Clickbait’te görsel ve başlık ile tıklama sonrasındaki içeriğin ilgisi bulunmaz. Peki, clickbait nedir, clickbait nasıl yapılır?

Clickbait Nedir?

Clickbait, bir diğer ismi ile tıklama tuzağıdır. Aldatıcı, içeriği ile başlığı örtüşmeyen, tıklanmayı etkileyen sansasyonel içerik dili ile oluşturulan içeriklerdir. Bu içerikler sitenin tıklanma sayılarını artırmak için yapılır. Tıklama tuzağına başvuranların amacı genel olarak daha fazla tık almak, reklamlardan daha fazla kazanmak veya dönüşüm almaktır. Ancak bu yollara başvuran sitelere bakış oldukça güvensizdir. Clickbait, kişileri yeniden aynı tıklamayı yapmama ve temkinli olmaya yönlendirir. Aynı zamanda markaya veya kişiye itibar kaybı yaşatır.

Clickbait Nasıl Yapılır?

Clickbait nasıl olur?” sorusunun cevabı merak uyandıran, tabiri caizse yalancı bir dil kullanılarak olur. Görselin tıklandığı zaman görülecek konu ile alakası olmaz. Görsel kişilerin merakını harekete geçiren ve tıklamaya teşvik eden bir görüntü olarak özellikle seçilir. Bir köprü metni ve küçük bir görsel bağlantısı ile yapılan clickbait, tıklama tuzağı olarak ifade edilir.

Clickbait Nasıl Çalışır?

Clickbait çeşitli amaçlar için çalışır. Bireysel bilgileri ele geçirmek, reklam gelirini artırmak, kötü amaçlı dosyaları aktarmak ve daha pek çok amaç için tercih edilir. Tıklama tuzağına düşen kişiler başlığın merak uyandıran içeriğine ve görsele bakıp da yanlış bir algıya kapılır. Clickbaitin çalışma mantığı bu kadar basittir.

Clickbait Hangi Alanlarda Kullanılır?

Önceki yıllar ile karşılaştırıldığı zaman clickbaitin azaldığını söylemek mümkündür. Bu durum tüketicilerin eskiye göre daha bilinçli olması ile gerçekleşmiştir. Clickbait kullanımı haber sitelerinde, blog sayfalarında, SERP reklamlarında ve video sitelerinde değişik şekillerde kullanıcıların karşısına çıkar. Tıklanmanın ardından aldatıcı içerik olduğu anlaşılan bu bağlantılar genel olarak zararlı bağlantılar olarak bilinir.

Clickbait Yapılırken Nasıl Bir Dil Kullanılır?

Clickbait yapılan bir görsel veya başlık bilgiden uzak bir görünüme ve içeriğe sahiptir. Yapılması amaçlanan karşı tarafta merak uyandırmaktır. Clickbait yapılırken hayret ettiren, duygusal ve merak uyandıran bir dil tercih edilir. Clickbait birçok zararlı hedef için yapılabilir.

Clickbait Yapmanın Amacı Nedir?

Clickbait yapmanın amacı, yeterince ilgi çekici ve değerli olmayan bir içeriği manipülasyona başvurarak ilgi çekici bir hale getirmektir. Bu anlamda clickbait yöntemi ile meydana getirilmiş bir başlık kullanıcılara içerik hakkında altı boş vaatler sunar. Kullanıcıları sayfaları ziyaret etmeleri için kandırır. İlgi çekici başlık ile clickbait karıştırılmamalıdır. İlgi çekici olan her başlık veya görsel clickbait değildir. Ancak her clickbait ilgi çekicidir.

Clickbait Tekniğinin Ziyaretçiler Üzerindeki Etkisi Nedir?

Clickbait, ziyaretçiler üzerinde genellikle olumsuz bir etki yaratır. Google bütün güncellemelerini ve geliştirmelerini kullanıcı deneyimini en iyi hale getirmek için gerçekleştirir. Bu durumda sayfada bulunmayan bir içeriğin başlıkta kullanıcılara verilmesi kullanıcılar için olumsuz bir deneyim oluşturur.

https://www.timsahajans.com.tr/

TAKİP ET @timsahajans