2022 SEO Trendleri
Zamanla değişen ve gelişen dünyada, teknolojiyi takip etmek
ve yeni stratejiler geliştirmek gerekir. Son yıllarda revaçta olan SEO
optimizasyonu; yapay zekanın meydana getirdiği web sitelerinin, arama
motorlarında kolay anlaşılmasına ve sıkça aranan anahtar kelimelerle yükselmesine
denir.
Web sitelerindeki akışı artırmak ve kitle oluşturmak için
SEO doğru bir tercihtir. Google’ın her yıl güncellenen arama işlemleyicileri, web
sitelerindeki sirkülasyonu destekler. Güncellemeler sayesinde Google’da arama
yapan kullanıcılar daha iyi tanınır. Bu şekilde arama deneyimleri iyileştirilebilir
ve doğru yönlendirmeler ile web sitesine daha çok kullanıcı çekilebilir.
2022’de ortaya çıkan çoğu Google güncellemesinin temelinde
kullanıcı deneyimleri ve nitelikli içerik vardır. 2022SEO trendleri hakkında bilgi sahibi olmak, site trafiğini artırmak ve
SEO konusunda yetkin olmak için gerekli bir koşuldur.
Google’ı Tanımak
Google’ın elde etmek istediği, kullanıcıları doğru, güncel
ve güvenilir içerik üreten sitelere yönlendirmektir. Google; kullanıcıya
beklenen doğrulukta bilgileri sunan siteleri, arama motorlarında daha üst
sıralara çıkarak site trafiğini artırır.
Google her yıl, bir önceki yıl var olan verinin üstüne yeni
veriler ekleyerek, sistemini spam işlemleri ve kullanıcı deneyimlerine
odaklanarak kullanır. Spam işlemleri ve kullanıcı deneyimi konusunda
iyileştirme hedefleyen Google, bu hedefler yönünde doğru bilgiyi vermek ve verimli
bir arama deneyimi yaşatmak konusunda sitelere yardımcı olur.
Kullanıcı Niyetine Odaklanmak
Web sitesine bir amaçla gelen kullanıcıların aradıkları
bilgiye rahatlıkla ulaşabilmesi gerekir. Bu sebeple herhangi bir web sitesine
girilerek yapılan faaliyetler Google tarafından takip edilir. Böylelikle hiçbir
faaliyet yapılmadan çıkılan siteler arama motoru sonuç sayfasında yükselmekte
güçlük çekecektir. Google sitede paylaşılan içeriği özgün ve doğru bulsa bile
kullanıcıların istediği şeyi alamadığı siteler faaliyet yapılmayan ve alt
sıralarda kalan siteler olur.
Web sitelerinin arama sonuç sayfasındaki pozisyonunu
yükseltmek veya korumak için kullanıcı niyetlerini de anlamak gerekir. SEO
araçlarından olan Semrush, kısa zaman önce kullanıma sunduğu özellik ile kullanıcılarına
kelimenin aranma niyetini de vermektedir. Bu özellik sayesinde fark edilmesi
gereken kullanıcıların arama yaparken niyetlerinin ne olduğu konusuna
odaklanmanın, 2022 SEO trendleri konusunda önemli olduğudur. İçerikler
oluşturulurken içerik üretici kimliği bir kenara bırakılıp, kullanıcı gözüyle
bakmak, kullanıcılara daha verimli bir deneyim yaşatmak için doğru bir tercihtir.
Nitelikli İçerik Üretmek
Web sitelerinde yer alan içeriklerin kaliteli ve özgün
olması Google açısından oldukça önemlidir. Google, özgün içerikleri değerli
bulmaktadır. Kullanıcıların sorularına kolayca doğru yanıt bulduğu özgün, uzun
ve akıcı içerikler, siteyi ziyaret eden kullanıcı trafiğini artırır. Kalite
odaklı ve site akışını canlandırma amaçlı özgün ve doğru içerikler arama motoru
sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır.
Bu içerikler oluşturulurken üzerinde durulması gereken unsurlar
sitenin görsel sunumu, içeriklerin kolay taranabilir olması açısından başlık ve
alt başlıklar kullanılarak düzenli bir bütün halinde oluşturulmasıdır. İçeriği
desteklemek için görseller kullanımı, başlıklarda anahtar kelime kullanımı ve kullanıcıları
yormayan akıcı bir dil dikkat edilmesi elzem diğer hususlardır. Bunlarla
birlikte konuyla bağlantılı başka yetkili kaynaklara bağlantı vermek de
düşünülebilir.
Sesle Arama Optimizasyonu
Yazılı aramadan farklı olarak geliştirilen sesli arama
optimizasyonu araştırılan konu ile ilgili en iyi cevabı arama sonucunu verir.
Bu sebeple sesli arama optimizasyonu konusunda başarılı olmak için sitede
üretilen içeriğin net ve anlaşılabilir hale getirilmesi gerekir. Sayfaların
kolay taranabilirliği açısından da önem taşır.
Google’ın sitede bulunan içeriği daha kolay anlaması için
yapılandırılmış veri işaretlemesi kullanılır. Yapılandırılmış veri
işaretlemesi, web sitenizin içeriği hakkında bilgi veren veriler oluşturmanıza
yarar. Oluşturduğunuz şema dahilinde sorgular için alaka seviyesi göstererek sesli
arama sonuçlarında hız kazandırır.
Görsel İçeriklerin Kullanımı
Görsel aramalarda sitenizin ziyaret edilmesi için görsellerin
SEO uyumlu olması büyük önem taşır. İçeriği zenginleştirmek için kullanılan görsellere
gerekli ve detaylı açıklama yapılmalı fakat uzun açıklamalardan kaçınılmalıdır.
Görsel ile ilgili önemli ve uzun olan bilgi yazı içerisinde verilebilir.
Google, görselde kullanılan anahtar kelimeyi fark
etmektedir. Doğru yazılan görsel metinleri sayesinde Google, görsel ve metni
eşleştirerek bütünlük oluşmasını sağlar. Bu durum da arama sonuçlarında üst sıralarda
çıkmaya olanak verir.
Google’ın 2022 yılında MUM algoritmasını piyasaya sunması
ile site içeriklerinde bulunan görsel, video ve grafiklerin yapay zeka
sayesinde daha kolay taraması sağlanacak.
0 Yorum