2022 SEO Trendleri

2022 SEO Trendleri

Zamanla değişen ve gelişen dünyada, teknolojiyi takip etmek ve yeni stratejiler geliştirmek gerekir. Son yıllarda revaçta olan SEO optimizasyonu; yapay zekanın meydana getirdiği web sitelerinin, arama motorlarında kolay anlaşılmasına ve sıkça aranan anahtar kelimelerle yükselmesine denir.

Web sitelerindeki akışı artırmak ve kitle oluşturmak için SEO doğru bir tercihtir. Google’ın her yıl güncellenen arama işlemleyicileri, web sitelerindeki sirkülasyonu destekler. Güncellemeler sayesinde Google’da arama yapan kullanıcılar daha iyi tanınır. Bu şekilde arama deneyimleri iyileştirilebilir ve doğru yönlendirmeler ile web sitesine daha çok kullanıcı çekilebilir.

2022’de ortaya çıkan çoğu Google güncellemesinin temelinde kullanıcı deneyimleri ve nitelikli içerik vardır. 2022SEO trendleri hakkında bilgi sahibi olmak, site trafiğini artırmak ve SEO konusunda yetkin olmak için gerekli bir koşuldur.

Google’ı Tanımak

Google’ın elde etmek istediği, kullanıcıları doğru, güncel ve güvenilir içerik üreten sitelere yönlendirmektir. Google; kullanıcıya beklenen doğrulukta bilgileri sunan siteleri, arama motorlarında daha üst sıralara çıkarak site trafiğini artırır.

Google her yıl, bir önceki yıl var olan verinin üstüne yeni veriler ekleyerek, sistemini spam işlemleri ve kullanıcı deneyimlerine odaklanarak kullanır. Spam işlemleri ve kullanıcı deneyimi konusunda iyileştirme hedefleyen Google, bu hedefler yönünde doğru bilgiyi vermek ve verimli bir arama deneyimi yaşatmak konusunda sitelere yardımcı olur.

Kullanıcı Niyetine Odaklanmak

Web sitesine bir amaçla gelen kullanıcıların aradıkları bilgiye rahatlıkla ulaşabilmesi gerekir. Bu sebeple herhangi bir web sitesine girilerek yapılan faaliyetler Google tarafından takip edilir. Böylelikle hiçbir faaliyet yapılmadan çıkılan siteler arama motoru sonuç sayfasında yükselmekte güçlük çekecektir. Google sitede paylaşılan içeriği özgün ve doğru bulsa bile kullanıcıların istediği şeyi alamadığı siteler faaliyet yapılmayan ve alt sıralarda kalan siteler olur.

Web sitelerinin arama sonuç sayfasındaki pozisyonunu yükseltmek veya korumak için kullanıcı niyetlerini de anlamak gerekir. SEO araçlarından olan Semrush, kısa zaman önce kullanıma sunduğu özellik ile kullanıcılarına kelimenin aranma niyetini de vermektedir. Bu özellik sayesinde fark edilmesi gereken kullanıcıların arama yaparken niyetlerinin ne olduğu konusuna odaklanmanın, 2022 SEO trendleri konusunda önemli olduğudur. İçerikler oluşturulurken içerik üretici kimliği bir kenara bırakılıp, kullanıcı gözüyle bakmak, kullanıcılara daha verimli bir deneyim yaşatmak için doğru bir tercihtir.

Nitelikli İçerik Üretmek

Web sitelerinde yer alan içeriklerin kaliteli ve özgün olması Google açısından oldukça önemlidir. Google, özgün içerikleri değerli bulmaktadır. Kullanıcıların sorularına kolayca doğru yanıt bulduğu özgün, uzun ve akıcı içerikler, siteyi ziyaret eden kullanıcı trafiğini artırır. Kalite odaklı ve site akışını canlandırma amaçlı özgün ve doğru içerikler arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır.

Bu içerikler oluşturulurken üzerinde durulması gereken unsurlar sitenin görsel sunumu, içeriklerin kolay taranabilir olması açısından başlık ve alt başlıklar kullanılarak düzenli bir bütün halinde oluşturulmasıdır. İçeriği desteklemek için görseller kullanımı, başlıklarda anahtar kelime kullanımı ve kullanıcıları yormayan akıcı bir dil dikkat edilmesi elzem diğer hususlardır. Bunlarla birlikte konuyla bağlantılı başka yetkili kaynaklara bağlantı vermek de düşünülebilir.

Sesle Arama Optimizasyonu

Yazılı aramadan farklı olarak geliştirilen sesli arama optimizasyonu araştırılan konu ile ilgili en iyi cevabı arama sonucunu verir. Bu sebeple sesli arama optimizasyonu konusunda başarılı olmak için sitede üretilen içeriğin net ve anlaşılabilir hale getirilmesi gerekir. Sayfaların kolay taranabilirliği açısından da önem taşır.

Google’ın sitede bulunan içeriği daha kolay anlaması için yapılandırılmış veri işaretlemesi kullanılır. Yapılandırılmış veri işaretlemesi, web sitenizin içeriği hakkında bilgi veren veriler oluşturmanıza yarar. Oluşturduğunuz şema dahilinde sorgular için alaka seviyesi göstererek sesli arama sonuçlarında hız kazandırır.

Görsel İçeriklerin Kullanımı

Görsel aramalarda sitenizin ziyaret edilmesi için görsellerin SEO uyumlu olması büyük önem taşır. İçeriği zenginleştirmek için kullanılan görsellere gerekli ve detaylı açıklama yapılmalı fakat uzun açıklamalardan kaçınılmalıdır. Görsel ile ilgili önemli ve uzun olan bilgi yazı içerisinde verilebilir.

Google, görselde kullanılan anahtar kelimeyi fark etmektedir. Doğru yazılan görsel metinleri sayesinde Google, görsel ve metni eşleştirerek bütünlük oluşmasını sağlar.  Bu durum da arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmaya olanak verir.

Google’ın 2022 yılında MUM algoritmasını piyasaya sunması ile site içeriklerinde bulunan görsel, video ve grafiklerin yapay zeka sayesinde daha kolay taraması sağlanacak.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans