Arama Terimi Raporu Nedir?

Arama Terimi Raporu Nedir?

Arama motoru Pazarlaması yani Search Engine Marketing (SEM) üzerindeki en önemli konulardan bir anahtar kelimelerdir. Pazarlama stratejilerinin doğru optimize edilebilmesi için anahtar kelimeleri ve kullanıcıların hangi anahtar kelimeleri kullanarak bize ulaştığını tespit etmek gerekir. Arama terimi raporu ise arama kampanyasını optimize etmede size yardımcı olarak önemli bir rol oynamaktadır.

Arama terimi raporu kullanıcıların reklamı tıklamadan önce aradıkları kelimeleri buluşturarak rapor halinde sunulması işlemidir. Sadece doğru aramaların reklamı olumlu yönde etkilemesi için anahtar kelimeleri özelleştirmek üzere bu rapor kullanılmaktadır. Arama terimi raporuyla reklamın gösterilmesine ve tıklanmasına neden olan her arama sorgusu görüntülenmektedir.

Liste haline getirilen arama terimleri anahtar kelime listesinden farklı olabilmektedir. Anahtar Kelime Planlayıcılar ile başarılı anahtar kelimeler ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler oluşturulabilmektedir. Reklamın ilgi düzeyi daha düşük aramalarla düşük aramalarla tetiklendiyse bu anahtar kelime ve kelime öbekleri negatif anahtar kelimeler olarak eklenmelidir. Böylece az maliyet ile daha çok dönüşüm elde edilebilmektedir.

Arama Terimi Raporu ile Reklamları Optimize Edebilme

Arama kampanyaları yapılırken dikkat edilmesi gereken bazı detaylar bulunmaktadır. Bu kampanyanın kolay bir şekilde yürütülebilmesi için bazı adımları uygulayabilirsiniz.

Arama terimlerini görüntülemek istediğiniz anahtar kelimelerden seçebilirsiniz. Daha sonra Arama Terimleri alanına tıklayınız. Karşınıza gelen ekranda alt kısımda verilen arama terimleri raporu yer almaktadır. Raporu cihazınıza indirerek gerekli incelemeleri yapabilmeniz söz konusudur.

Kampanya Hedefini Bilmek

Kampanyanın hedefini bilmek, doğru sözcükleri ve cümleleri oluşturabilmeniz açısından gereklidir. Kampanyanın amacı konusunda net olunması oldukça önemlidir.

Amacınız ile İlgili Olmayan Arama Terimleri Bulunması

Kampanyanız için elde edilen anahtar kelimeler arasında, anahtar kelimelerle alakalı olup da kampanyanızın hedefinde yer almayan ve kampanyanızla ilgisi bulunmayan kelimeler yer alabilir. Bun anahtar kelimelerin tespit edilmesi kampanyanın optimize edilebilmesi açısından son derece önemlidir.

Amaç Dışı Anahtar Kelimelerin Negatif Anahtar Kelime Olarak Belirlenmesi

Tespit ettiğiniz ve kampanya ile ilgisi bulunmayan kelimeler negatif anahtar kelimelerinizdir. Bu anahtar kelimelerin negatif anahtar kelimeler olarak eklenmesi gerekir. Bu işlemi anahtar kelimeler sekmesini açıp, “Negatif Anahtar Kelime Olarak Ekle” kısmına tıklayarak yapabilirsiniz.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans