Anahtar Kelimeler Neden Önemlidir?

Anahtar Kelimeler Neden Önemlidir?

Anahtar kelimeler Google gibi arama motorların hepsinde çok önemli olan kelimelerdir. Çünkü, SEO çalışmaları için anahtar kelimeler en belirleyici unsurlar olmaktadır. Bunun temel nedeni arama motorlarının arama sonuçlarını anahtar kelimelerle eşleştirerek siteleri yukarı taşımasıdır.

Başarılı bir SEO çalışması için doğru anahtar kelimeleri seçmek ilk ve en önemli adım olmaktadır. Bu adımda hata yapmak sizi zorlu ve engebeli bir yol olan arama sonuçları rekabetinde yarı yolda bırakmaktadır. Böylece zaman ve para kaybedilmesine neden olabilmektedir.

Doğru anahtar kelimeleri belirlemenin çeşitli yolları bulunmaktadır. Genellikle nihai listeler iki temel analizle ve bunlara eklenen üçüncü bir kıstas ile belirlenmektedir. Bunlar, online dünyada insanların neleri aradıklarının analizi, rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri seçtiğinin analizi ve hepsinden önemlisi de sizin, sitenizi en iyi tarif ettiğine inandığınız anahtar kelimelerin hangileri olduğunu tespit etmenizdir.

Nihai listeniz birkaç adet anahtar kelimeden oluşabilmektedir ya da kalabalık bir liste de olabilmektedir. Sonunda yaptığımız çalışma ise o anda yazılacak olan makale veya yayının konusunu en iyi tanımlayan ve alaka düzeyi en yüksek olan anahtar kelimeleri seçerek yazının içerisine yerleştirmek olacaktır.

Hangi Anahtar Kelimeler Seçilmelidir?

Tek sözcüklü bir anahtar kelimeyle arama sonuçlarının tepelerine ulaşmak geçmişte kalan bir uygulama olmaktadır. Artık web sayısı hızla çoğalan sitelerle eş oranda müthiş bir yoğunluk yaşanmakta ve dolayısıyla tek sözcüklü anahtar kelimelerle sürekli yüksek sonuçlar almak imkânsıza yakın bir hal almaktadır. İki sözcüklü ya da çok sözcüklü anahtar kelimelerle sürekli yukarılara tırmanmak daha gerçekçi bir hedef olmaktadır.

Örneğin kedilerle ilgili bir web siteniz varsa, anahtar kelime olarak “kedi” ya da “kediler” gibi bir seçenek seçmemeniz gerekmektedir. Bunun yerine “kedi cinsleri” “kedi maması yapımı” “ev yapımı kedi yemekleri” gibi anahtar kelimelere odaklanmalı ve bunlara benzer farklı anahtar kelimeleri deneyerek en doğru ve en iyi sonucu veren anahtar kelimeler bulmanız ve kullanmanız gerekmektedir.

Tek ya da iki sözcüklü, rekabet oranı çok yüksek anahtar kelimelerde, arama sonuçlarında hızlıca yüksek sıralamalar elde etmek hem zorlu bir süreç olmaktadır. Hem de savaşmaya değmeyecek kadar uzun sürecek bir mücadele gerektirebilmektedir. Bu nedenle en iyisi rekabet oranı düşük ve daha özel anahtar kelimelere yoğunlaşmaktır.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans