Anahtar Kelime Araştırmasında En Çok Yapılan Hatalar

Anahtar Kelime Araştırmasında En Çok Yapılan Hatalar

Söz konusu e-ticaret ve dijital pazarlama olduğunda şüphesiz ki, en önemli adım internette görünür olmak ve kolay bulunabilmektir. İnternet kullanıcılarının arama sonuçlarında üstte yer alan bir sonuç olmak içinse atılması gereken ilk adım anahtar kelime araştırması yapmaktır.

İyi bir anahtar kelime araştırması içerik üretiminde harcadığınız çabayı yüksek trafik ve etkileşimle ödüllendirecektir.

Şunu unutmamanız gerekiyor ki arama motoru optimizasyonu (SEO) karışık ve kurallarla bezeli bir alan. SEO kuralları sıkça değişebilmektedir. Bu sebeple de önemli adımları gözden kaçırmak ve hatalar yapmak oldukça mümkün olmaktadır. Bu yüzden, bu yazımızda iyi bir anahtar kelime araştırmasına giden yolda sıkça yapılan ve kaçınmanız gereken hatalardan bahsedeceğiz.

Anahtar Kelime Araştırmasında Kaçınılması Gereken Hatalar

Müşteri/Ziyaretçiye Odaklanmamak

Anahtar kelime araştırması kadar önemli bir adım varsa o da sitenizin ziyaretçi profilini tanımak ve onların ihtiyaç ve isteklerine uygun hareket etmek olacaktır. Sitenizin ziyaretçi profilini bilmek aynı zamanda sitenize bir yön vereceği için içeriklerinizde kullanmak üzere anahtar kelime seçmek de daha kolay olacaktır.

Sadece Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimelere Yönlenmek

SEO ile ilgilenen kişilerin çoğu daha nokta atışı aramalarla eşleştiği için uzun kuyruklu anahtar kelimeleri yani uzun tamlamaları anahtar kelime olarak seçmenin iyi bir fikir olduğunu bilir. Bu sayede seçilen anahtar kelimeler daha düşük rekabet içine girer ve bu da siteyi daha üst sıralara yerleştirebilir. Ancak yapılan hatalardan biri bu noktaya odaklanıp kısa kuyruklu anahtar kelimeleri yok saymaktır. Unutmayın ki kısa kuyruklu anahtar kelimeler Google’ın içeriğinizin ne hakkında olduğunu anlamasına ve etkili bir SEO için sitenizi alakalı içeriklerle dolu bir konu kümesinde toplamasına yardımcı olur.

Hedeflediğiniz Anahtar Kelimeler için Mevcut Araştırma Sonuçlarına Bakmamak

Amacımız arama motorlarında üstte çıkmak olduğunda aşmamız gereken engel aynı konuda yazılmış başka bir içeriktir ve bunun yolu da daha iyi bir içerik oluşturmaktan geçmektedir. Anahtar kelime araştırması da bu içeriğin hazırlanma aşamasında önemli bir adım olduğundan araştırmanızı yaparken tarafsız sonuçlara ulaşıyor olmanız gerekmektedir. Örneğin, gizli sekmede yapacağınız bir anahtar kelime araştırması sizin arama geçmişiniz ve konumunuzdan bağımsız sonuçları size verecektir. Bu sayede arama sonuçlarının sizi yönlendirdiği şekilde içeriğinizi şekillendirmek daha doğru olacak ve sizi daha iyi sonuçlara ulaştıracaktır.

Araştırma Sonuçlarına Fazla Odaklanıp İçeriğinizin Önüne Geçmesine İzin Vermek

Her ne kadar amacımız arama sonuçlarında üstte yer almak olsa ve bunun önemli bir yolu anahtar kelime araştırması olsa da içeriğinizin özgünlüğü ve kalitesinin de önemli olduğunu unutmayın. Az rekabetli anahtar kelimeleri kullanmak amacınızın yanı sıra içeriğinizi güçlendirip yüksek rekabetli anahtar kelimeleri diğer anahtar kelimelerinizle destekleyerek iyi sıralarda yer almak mümkün.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans