Ağızdan Ağıza Pazarlama Nedir?

Ağızdan Ağıza Pazarlama Nedir?

Ağızdan ağıza pazarlama, müşterilerin ve tüketicilerin bir ürün, hizmet ya da ürün hizmeti sağlayan bir firma, şirket hakkında konuşarak ya da başka yöntemlerle bilgi ile düşüncelerini paylaştıkları bir pazarlama şekli olarak tanımlanabilmektedir.

İnternet teknolojisi sayesinde gelişen iletişim şekilleri, sosyal medya mecraları, modern ağızdan ağıza pazarlamanın gelişmesine katkı sağlamaktadır. Ağızdan ağıza pazarlamanın geleneksel hali, yüz yüze iletişim, telefon görüşmesi şeklinde doğrudan bir şekilde kişiselleştirilmiş bir konuşmayı temel almaktadır.

Zaman geçtikçe çoğu pazarlama türlerine ait olan olgular, değişim gösterme davranışı içerisine girmektedir. Bu değişen ve sürekli olarak dönüşen pazarlama yöntemlerinden biri de ağızdan ağıza pazarlama yöntemi olmaktadır. Dijitalleşme, bu değişim ve dönüşümde büyük bir role sahip olmaktadır.

Geçmişten kalma tüm yöntemler dijitale uyum sağlama sürecine girince, ağızdan ağıza pazarlama kavramı da bu çerçevede hem entegre oldu hem de yöntemlerini oldukça geniş bir bakış açısıyla geliştirdi. Ağızdan ağıza pazarlama yöntemi en temel haliyle; müşterilerin çevrelerine aldıkları hizmet, ürün, fiyat ve marka ile ilgili bilgi paylaşımında bulunmaları olarak ifade edilebilmektedir.

Ağızdan Ağıza Pazarlama Neden Önemli Olmaktadır?

Ağızdan ağıza pazarlama, güven temelli bir pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Kişiler, yakın çevrelerine ve onların yaşadıkları deneyimlere güven duymaktadırlar. Bu durum da kişilerin yakın çevrelerinden, güvendikleri kişilerden ürün ya da marka hakkında aldıkları bilginin, onları satın alma davranışına yönelttiğinin göstergesi olmaktadır. Bu nedenle ağızdan ağıza pazarlama yöntemi, pazarlamada en değerli kaynaklardan birisi olmaktadır.
Ağızdan Ağıza Pazarlama da Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Bir satışın tam anlamıyla gerçekleşmesi, sağlanan ürün ve hizmetin kişiler üzerinde nasıl iz bıraktığıyla direkt olarak ilişkili olmaktadır. Bu nedenle son sözü tüketicilerin söylediğinin bilincinde olunması gerekmektedir.

Ağızdan ağıza pazarlama gerçekleştirilirken dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlar; karşılıklı iletişim, dürüstlük ve şeffaflık olmaktadır. Unutulmamalıdır ki, ağızdan ağıza pazarlama şekli deneyim ve doğru fikirlerin paylaşımı sistematiğine bağlı olmaktadır.

Kişiler arkadaş çevrelerinden, sevdiklerinden ve güvendikleri kişiler tarafından verilen önerileri genellikle dikkate almaktadırlar. Bu durumu fırsata çevirip, hedef kitleye kişisel bir şekilde yaklaşma fırsatı yakalanmaktadır.

Herhangi bir ürün ya da hizmet deneyimi yaşayan kişi deneyimlerini hızla paylaştığı için satın almaya yakın olan potansiyel tüketicilere fikir vermekte, yol göstermekte ve zaman kazanmalarına yardımcı olmaktadır.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans