2020 Dijital Pazarlama Trendleri
Sektörünüzün ne olduğu, hangi ürün ve hizmetleri sunduğunun önemi yoktur. Çok uzun zaman önce, şirketler için bir web sitesi ve bir Facebook sayfası yeterli oluyorken, şimdi dijital dünyadaki değişime, ayak uydurmak zor oluyor.
Şimdi, dijital varlığı olmayan buna rağmen başarılı olabilen işletme yok denecek kadar az. Firmalar bir şekilde yeni düzene ve güncellemelere ayak uydurmaya çalışıyor.
Peki, 2020'de dijital pazarlama trendlerinde neler var?
Facebook Pazarlaması
Facebook hala çok büyük ve birçok kişi kullanmaya devam ediyor. Ancak kullanıcılara baktığımız da yaş kitlesi önemli ölçüde yukarıda kalmış. Eğer siz dijital pazarlama yöntemini kullanmak istiyorsanız yalnızca genç kitleyi değil aynı zamanda daha büyük yaş kitlesini de gündeminizde bulundurmanız gerekiyor. Bunun içinde Facebook halen zirvede diyebiliriz.
Instagram Pazarlaması
Instagram'ın yükselişi devam ederken bunun önemli bir başarı olduğu da kaçınılmaz bir gerçek. Kullanıcılarının büyük çoğunluğunun 30 yaşın altında olduğunu düşündüğümüzde genç kitlenin burada bulunduğunu söyleyebiliriz. Pazarlamacılar bu kitleyi elinde tutmak istiyorsa Instagram’ı yoğun bir şekilde kullanmaya çalışmalıdır.
Online Sohbet Robotları
Sohbet robotları potansiyel müşterilerle iletişim konusunda oldukça önemli bir araç. Adeta firmanızın kapı bekçisi gibi görev yaparken kullanıcılarla iletişim kurup hedeflerini tamamlamalarına yardımcı olan bu yapay zeka yazılımları, kullanıcılarla doğal bir şekilde, yazılı sohbet pencereleri aracılığıyla etkileşime girer. Zamanla, sistem daha fazla veri iç görüsü topladıkça, müşteriler hakkında daha fazla bilgi edinerek sürekli gelişen bir hizmet sunmayı mümkün kılar. Bunun için dijital dünyada sohbet robotları önem kazanmaya devam ediyor.
Video Reklamları
İşletmeniz video pazarlamayı kullanmıyorsa, bu yıl hemen başlaması gerekiyor. Çünkü metin tabanlı içerik, özellikle online ürün ve hizmet satışında videonun gücüyle rekabet edemez. Mobil dünyada insanlar, izlemek ve her konuda paylaşım videoları için akıllı telefon kullanıyorlar.
İçerik Pazarlaması
İçerik pazarlaması, dijital pazarlamanın önemli bir bileşeni olmaya devam ediyor. Kalite her zaman önemli olacaktır, ancak içeriğe ve hedeflemeye daha fazla önem verilmesi gerekiyor. Google içerik hakkında daha derin, daha sofistike bir anlayış geliştiriyor.
https://www.timsahajans.com.tr/
0 Yorum